kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
آمریکا

افزایش ابتلا کودکان به کرونا در مدارس

 


دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در میان کودکان آمریکایی این است که این کودکان به مدارس باز گشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نتایج نظرسنجی که سی ان ان روز دوشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد ۶۳ درصد از افراد با اجباری شدن استفاده کودکان از ماسک در مدارس موافقند و این در حالی است که ۳۷ درصد مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. این در حالی است که کودکان به صورت حضوری وارد کلاس‌های درس می‌شوند و در واقع افرادی بی‌دفاع هستند.
مجری برنامه در این باره با از راوینکا کولار کارشناس بیماری‌های عفونی پرسید که آیا این موضوع با باز شدن مدارس در آمریکا ارتباط دارد و آیا به چالش کشیده شدن سیاست استفاده از ماسک سبب تشدید این روند شده است؟
این کارشناس بیماری‌های عفونی و همچنین متخصص همه‌گیری‌شناسی گفت: دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در میان کودکان این است که این کودکان به مدارس باز گشته‌اند. مسئله دوم این است که اجباری بودن استفاده از ماسک توسط همه مدارس اجرایی نمی‌شود و هر منطقه‌ای خودش در این باره تصمیم گیری می‌کند. تا زمانی که همه ما به عنوان یک کشور با یکدیگر همکاری نکنیم این کودکان به صورتی منفی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. بر اساس شواهد حقیقی می‌دانیم که استفاده از ماسک صورت اقدامی موثر محسوب می‌شود. وی افزود: بر اساس شواهد حقیقی می‌دانیم که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ضد عفونی‌کننده‌ها برای جلوگیری از انتقال این ویروس موثر است.