kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
تبادل آتش شبانه بین غزه و رژیم اسرائیل

شلیک موشک‌های حماس به شهرک های صهیونیست نشین



سرویس خارجی-
تنش بین رژیم صهیونیستی و حماس طی روزهای گذشته به طور مرتب افزایش یافته و حملات جنگندهای صهیونیستی به نوار غزه با واکنش موشکی مقاومت فلسطین مواجه شده است. این تبادل آتش، در کنار درگیری های بعضا مسلحانه خیابانی است که در کرانه باختری با شدت ادامه دارد.
از هفته گذشته که 6 اسیر فلسطینی موفق به فرار از زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی شدند اوضاع در غزه و کرانه باختری ملتهب‌تر شده و تجمع هایی در حمایت از این اسرای فراری برگزار می شود. با دستگیر شدن 4 تن از این اسرای فراری که با خیانت محمود عباس صورت گرفت، اوضاع متشنج تر شده و درگیری ها نیز افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی نیز به بهانه بالن های آتش‌زا و در اصل برای فشار بر مردم غزه جهت عقب نشینی از مقاومت در روزهای اخیر سه بار به نوار غزه حمله کرده و در مقابل، مقاومت حماس نیز ساکت ننشسته و با راکت و موشک، پاسخ این حملات را داده است.
در همین ارتباط ارتش رژیم صهیونیستی دیروز درباره حملات جنایتکارانه بامدادی به نوار غزه بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل ادعا شده: «هواپیماهای جنگنده شب گذشته(یکشنبه شب) به چهار پاسگاه نظامی که اهداف و دارایی‌های حماس در داخل آنها بود، حمله کردند. آن پاسگاه‌ها به‌عنوان مجموعه‌های آموزشی مرکزی برای این سازمان فعالیت می‌کردند». ارتش این رژیم با ادعای اینکه در این پاسگاه‌ها، انبارهای تولید و ذخیره تسلیحات و همچنین یک تونل وجود داشت، افزود: «به علاوه، جنگنده‌‌ها همچنین به پاسگاهی در خان‌یونس و یک سلاح ضد هوایی که به سمت آنها شلیک می‌کرد، حمله کردند».
بامداد یکشنبه نیز هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی، به یک پایگاه متعلق به حماس در مرکز نوار غزه حمله کردند.
واکنش حماس
به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، منابع خبری از حملات راکتی حماس به سرزمین اشغالی و به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین خبر دادند. پایگاه خبری جروزالم پست به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، صدای آژیر هشدار در شهرک های واقع در مرز غزه به صدا درآمده و حداقل دو راکت توسط گنبد آهنین رهگیری شده است. روز یک شنبه گروه های مقاومت حماس چندین راکت به شهرک سدیروت در مرز غزه شلیک کردند که حداقل 6 صهیونیست در این شهرک ها مجروح شدند.
از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب به شهرک «الطور» در شرق شهر قدس و بیمارستان «المقاصد» در این شهرک حمله کردند. به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر، در پی زیر گرفته شدن یک جوان شهرک‌نشین، اشغالگران به شهرک الطور یورش بردند و با فلسطینی‌ها درگیر شدند و سه کودک را که هنوز هویت آن‌ها مشخص نیست، دستگیر کردند. اشغالگران صهیونیست، همچنین به بهانه جست وجو برای یافتن چند جوان فلسطینی، به بیمارستان المقاصد در این شهرک واقع در قدس اشغالی یورش بردند. صهیونیست‌ها، علاوه بر سه کودک فلسطینی در قدس اشغالی،
۱۲ شهروند فلسطینی دیگر، از جمله چهار کودک را در شهرک «قراوة بنی حسان» در غرب «سلفیت»، روستای «النبی صالح» و شهرک «بیت ریما» در رام‌الله، بیت لحم، الخلیل و قلقیلیه بازداشت کردند.