kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

اخبار ورزش جهان

 

آمریکا با عنوان‌داران جهان و المپیک در کشتی آزاد قهرمانی جهان
با برگزاری دیدارهای انتخابی اوزان ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا، ترکیب این کشور در رقابت‌های جهانی نروژ مشخص شد.
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در ۶ وزن برگزار شد تا ترکیب ۱۰ نفره این تیم در رقابت‌های جهانی نروژ کامل شود.در تمامی دیدارهای انتخابی نفرات راه یافته به فینال در حضور تماشاگران انبوه حاضر در سالن، به شرط رسیدن به ۲ پیروزی، صاحب دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی نروژ شدند.
در وزن ۶۱ کیلوگرم، دیتون فیکس با کسب ۲ پیروزی مقابل ناتان توماسلو مسافر نروژ شد، در وزن ۶۵ کیلوگرم، یانی دیاکومیهالیس مقابل جوزف مک کنا صاحب برتری شد و در ۷۰ کیلوگرم نیز جیمز‌گرین برابر رایان دیکن در فینال به برتری رسید.
اما در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز جردن باروز دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک که پس از شکست مقابل کایل دیک در وزن ۷۴ کیلوگرم انتخابی المپیک، به وزن ۷۹ کیلوگرم کوچ کرده است، با شکست رقبایش راهی فینال شد و در فینال نیز از سد آلکس درینگر گذشت و مسافر نروژ شد.
در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز جی دن کاکس دارنده ۲ طلای جهان و یک برنز المپیک با ۲ شکست کالین مور در فینال صاحب دوبنده تیم ملی شد و در سنگین وزن نیک گویازدوفسکی برابر میسون پریس به برتری رسید.در دیگر اوزان نیز طبق اعلام قبلی نفرات مدال‌آور در المپیک توکیو صاحب دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی نروژ شدند.
توماس گیلمان، دارنده مدال برنز المپیک‌ توکیو در وزن ۵۷ کیلوگرم، کایل دیک دارنده مدال برنز المپیک توکیو در ۷۴، دیوید تیلور دارنده مدال طلای المپیک توکیو در ۸۶ و کایل اسنایدر دارنده مدال نقره وزن ۹۷ کیلوگرم در المپیک توکیو، دیگر ملی‌پوشان آمریکا در رقابت‌های جهانی نروژ خواهند بود.ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت‌های جهانی نروژ به شرح زیر است:
*وزن ۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان*وزن ۶۱ کیلوگرم: دیتون فیکس*وزن ۶۵ کیلوگرم: یانی دیاکومیهالیس*وزن ۷۰ کیلوگرم: جیمز‌گرین*وزن
۷۴ کیلوگرم: کایل دیک*وزن ۷۹ کیلوگرم: جردن باروز*وزن ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور*وزن ۹۲ کیلوگرم: جی دن کاکس*وزن ۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر*وزن ۱۲۵ کیلوگرم: نیک گویازدوفسکی.


مدودف، فاتح تنیس اوپن آمریکا
و جایزه 5/2 میلیون دلاری
دنیل مدودف با برتری 3 بر صفر برابر نواک جوکویچ فاتح تنیس اوپن آمریکا 2021 شد.
یکصد و چهل و یکمین دوره یواس اوپن که از ۳۱‌آگوست در فلشینگ مدوز در کرونا‌پارک نیویورک آغاز شده بود، بزرگترین تورنمنت تاریخ تنیس از نظر جوایز مالی بود که در مجموع ۵۷.۵ میلیون دلار جوایز فردی به ورزشکاران حاضر در آن پرداخت شد.
یو اس اوپن اولین مسابقه در سطح جهان بود که جوایز بخش زنان و مردان آن باهم برابر در نظر گرفته شد، به واسطه برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ از اهمیت بسیار بالایی برای ثبت رکوردهای جاودانه در دنیای تنیس برخوردار
بود.
در شاخه مردان و بخش انفرادی این مسابقات، ۱۲۸ ورزشکار حاضر به رقابت برای قهرمانی پرداختند که در نهایت دنیل مدودف تنیسور ۲۵ ساله روس موفق به کسب این عنوان شد و جایزه ۲.۵ میلیون دلاری قهرمان را برای خود نقد کرد. مدودف که تا فینال مسابقات تنها یک ست را در مرحله یک‌چهارم نهایی واگذار کرده بود، باید به مصاف قهرمان سه دوره قبلی گرنداسلم‌ها می‌رفت؛ نواک جوکوویچ صرب که با هدف کسب گرنداسلم پای به مسابقات گذاشته بود و تا فینال تمام حریفانش را به معنای واقعی شکست داده بود. اما در فینال این مسابقات دنیل مدودف با عملکردی بی‌نظیر موفق شد در سه ست متوالی تنیسور پرافتخار صربستانی را شکست دهد و به اولین قهرمانی خود در گرنداسلم‌ها دست پیدا کند. دیداری که جوکوویچ صرب قصد داشت با کسب قهرمانی در این رقابت به بیست و یکمین گرند اسلم خود برسد و به تنهایی رکورددار جهان شود.
تلاش نواک جوکوویچ برای کسب بیست و یکمین عنوان مهم شکست خورد و تنیسور روس در سه ست و با نتایج 6-4‌، 6-4 و 6-4 برابر توانست حریف نامدار خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.
مدودف بعد از این دیدار گفت: قطعاً سخت بود. قطعاً سخت بود. جور دیگری نمی‌شود گفت. می‌دانستم تنها کاری که می‌توانم انجام دهم تمرکز است. باورنکردنی است و خوشحالم توانستم این کار بزرگ را انجام بدهم و رقیب قدرتمندی را کنار بزنم.