kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

استقبال رسمی ‌فرماندهان ارتش و خانواده‌ها از کارکنان ناوگروه ۷۵ نداجا

آیین استقبال از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و خانواده‌های کارکنان ناوگروه برگزار شد.

آیین استقبال از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند اعزامی ‌به اقیانوس اطلس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری دیروز یکشنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خانواده‌های کارکنان ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار خانزادی دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی و تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی حضور داشتند.
امیر دریادار ایرانی: آماده اجرای مأموریت
در هر نقطه‌ای از آب‌های اقیانوسی هستیم
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵ این نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگروه ۷۵ نداجا با اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت خود به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما این‌ بود که به استکبار جهانی اثبات کنیم، که حتی آب‍های خروشان هم نمی‍تواند مانعی سر راه ما باشد و ما را از حرکت و حضور مقتدرانه در هر نقطه‌ای از جهان بازدارند؛ ما مأموریت‌های خود را در محیط‌های اقیانوسی بسیار سخت طوفانی و هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین مادری با قدرت انجام می‌دهیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، اجرای مأموریت ناوگروه‌ ۷۵ نداجا را در شرایط سخت، تحریم و تهدید بیانگر قدرت و اقتدار این نیرو توصیف کرد و افزود: اولین تهدیدی که در مأموریت‌های طولانی‌مدت دریایی برای ما وجود دارد شرایط سخت و خشن دریایی و اقیانوسی است؛ از این‌رو باید در مرحله اول با طبیعت جنگید و مسیر را برای دریانوردی هموار کرد و در کنار آن نیز با تهدیداتی مواجه هستیم که از نظر ما بیشتر به یاوه‌گویی و توهم دشمن شبیه است؛ چراکه وقتی ما بر کشتی اقتدار سوار هستیم هیچ تهدیدی را پیش روی خود نمی‌بینیم.
وی افزود: در این مأموریت خطیر طول مسیر برایمان اهمیت داشت که نزدیک به ۴۶ هزار کیلومتر بود و همچنین عبور از تنگه‌ها و ۳ اقیانوس جهان که دو اقیانوس آن بسیار خشن و خروشان بود نیز بسیار پراهمیت بود که در طول فرآیند این دریانوردی پشت‌سر گذاشتیم.
امیر دریادار ایرانی با‌ اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه ساخت موتورهای دیزلی و سامانه‌های قدرتمند رانشی اظهار کرد: ما در حوزه رانش دیزل به یک سامانه توانمند تمام ایرانی دست پیدا کرده و در این حوزه به خودکفایی صد‌در‌صدی رسیده‌ایم و همه دریانوردان می‍‌توانند از این سامانه دریانوردی در حوزه‌‌های نظامی و غیرنظامی استفاده کنند.
فرمانده کل ارتش: نیروی دریایی ارتش استکبار جهانی را دچار ابهام راهبردی کرد
امیر سرلشکر سید رحیم موسوی در مراسم استقبال از ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: بعد از پیام بزرگوارانه و محبت‌آمیز رهبر معظم انقلاب و گزارش ممتاز فرمانده ناوگروه جای کلام دیگری در این مراسم بسیار مهم باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: همه به‌خاطر دارند که فرماندهی معظم کل قوا برای اولین بار در آذر سال ۹۰ ایده رفتن به اقیانوس اطلس را تایید کردند و در آذر ۹۵ مجدداً بر این مسئله تأکید کردند و اینک خدای بزرگ را شاکریم که به دریادلان ایران توفیق داد دماغه امید نیک را در بدترین شرایط جوی و عملیات سیاسی و روانی دشمن دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و فرمان مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.
وی تصریح کرد: این مأموریت تاریخی در استقلال کامل و به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و تدابیر داهیانه فرمانده کل قوا، با درایت، هوشمندی دانش، استقامت، شجاعت و اقدام جهادی نیروی دریایی محقق شد و گامی ‌مهم در تحقق اهداف گام دوم انقلاب تلقی می‌شود.
امیر موسوی تأکید کرد: این اقدام راهبردی نیروی دریایی استکبار جهانی و در راس آنها ‌تروریست‌های آمریکایی را دچار ابهام راهبردی کرد. اجرای این مأموریت به استکبار جهانی نشان داد حرف حق مردم ایران قدرت یافته و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیزش تمدنی به سوی دریا نیست. تحریم‌های حداکثری توان ما را بیشتر کرده است.
وی در پایان از فرماندهان فعلی و سابق نیروی دریایی برای تحقق این مأموریت تشکر کرد.
سلامی: بازگشت ناوگروه ۷۵ نداجا
سرآغاز فصل نوینی در اقتدار دفاعی کشور است
در پی بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌سازِ دریانوردیِ پهنه‌ اقیانوس اطلس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ‌فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.
در این پیام آمده است: «بازگشت غرور‌انگیز و عزتمندانه ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت خطیر دریانوردی در پهنه اقیانوس اطلس و شرکت در یک رزمایش غرورآفرین بین‌المللی را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، فرمانده کل ولایی و انقلابی آجا و دریادلان غیور و مجاهد ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.»
سلامی ‌افزود: «این رخداد بزرگ که نشانه عزم و اراده ایران و ایرانی در دستیابی به قله‌های ممتاز اقتدار و بازیگری در صحنه جهانی به شمار می‌رود؛ به فضل الهی سر آغاز فصلی نوین برای قدرت افزایی دفاعی و ارتقای ظرفیت‌های بازدارندگی نیروهای مسلح مقتدر میهن اسلامی خواهد بود.»
هفتادوپنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از ۱۳۳روز دریانوردی در دریا‌های آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی‌ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و ۲ فروند جنگنده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی ‌نیروی هوایی ارتش مستقر در بندرعباس قرار گرفت.
این ناوگروه اردیبهشت‌ماه با هدف ارتقاء اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.