kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
رئیس ‌سازمان غذا و دارو:

پیگیری رئیس‌جمهور و هماهنگی دولت، دلیل افزایش واردات واکسن کرونا است

رئیس‌سازمان غذا و دارو گفت: پیگیری‌های شخص رئیس‌جمهور و معاون اول سبب شد تا تمام دستگاه‌ها هماهنگی بیشتری با وزارت بهداشت داشته باشند و سرعت واردات واکسن کرونا افزایش یابد.

محمدرضا شانه‌ساز در مصاحبه با خبرگزاری
صدا و سیما، افزود: تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور و اقدامات دیپلماتیک با سران سایر کشور‌ها هم بسیار کمک کرد تا سرعت واردات واکسن افزایش یابد.
شانه‌ساز خاطرنشان کرد: پای کار آمدن همه دولت و کمک به وزارت بهداشت باعث شده تا موانع به سرعت برطرف شود و اکنون شخص رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان به همراه وزارت بهداشت، بانک مرکزی، هلال‌احمر و وزارت امور خارجه جلسات متعددی هر هفته دارند و هر مانعی باشد در اسرع وقت برطرف می‌شود. وی با اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌ها در دولت جدید، بیان داشت: دستگاه‌ها در این دولت هماهنگی بیشتری دارند و این باعث شده تا سرعت تامین واکسن افزایش یابد و واردات تسهیل شود، تاکنون ما
۵۷ میلیون دُز واکسن تامین کرده‌ایم که حدود ۷ میلیون آن واکسن داخلی بوده و حدود ۵۰ میلیون وارد شده است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در همین هفته و هفته آینده هم محموله‌های دیگری در راه است و به زودی حجم بیشتری از واکسن کرونا وارد فرودگاه امام‌خمینی(ره) می‌شود.
سرعت گرفتن واردات واکسن
نتیجه یک کار تیمی است
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: سرعت گرفتن واردات واکسن یک کار تیمی است. تقریبا هفته‌ای دو تا سه جلسه خوب برگزار می‌شود که در همان جلسه تصمیم گیری می‌کنیم و همه دست‌اندرکاران حضور دارند. همکاری خوبی در زمینه واردات واکسن اتفاق افتاده و معاون اول رئیس‌جمهور تمام ظرفیت دولت را در این زمینه به کار
گرفته است.
واردات ۳۲ میلیون دُز واکسن در مهرماه نیز
قطعی شده است
علیرضا رئیسی افزود: تاکنون حدود ۴۹ میلیون
و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در اختیار ما قرار گرفته و پنجشنبه این هفته حدود پنج میلیون دُز دیگر به دست ما می‌رسد و تا حدود ۱۰ روز دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دُز واکسن دیگر به دست ما برسد. گروه هدف بالای ۱۸ سال برای یک دُز واکسن، ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. واردات ۳۲ میلیون دُز واکسن در مهر ماه نیز قطعی شده و حدود ۳۰ میلیون دُز دیگر با احتمال بالا به دست ما می‌رسد. این ۳۰ میلیون قرار بود در آبان به دست ما برسد و در تلاش هستند تا آن هم در مهر وارد شود.