kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸

کشف ۲ تن مواد مخدر در طرح ظفر پلیس پایتخت

رئیس‌پلیس پایتخت از کشف دو تن مواد مخدر در سیزدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در اجرای سیزدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در این مرحله از اجرای طرح ظفر، دو تن و چهارکیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
رحیمی افزود: چهار باند بزرگ و بین‌المللی شناسایی و متلاشی شده که دو باند از آنها از اتباع خارجی بودند؛ همچنین در این طرح ۵۸ دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف و ۸۰ نفر دستگیر و سه قبضه سلاح و ۲۳۵ فشنگ جنگی از آنها کشف شد.
وی با بیان اینکه برخورد با خرده‌فروشان در دستور کار پلیس قرار دارد از دستگیری چهار هزار و ۴۷۰ نفر از آنها خبرداد و گفت: ۶۳۳ قلم آلات و ادوات مرتبط با مواد مخدر نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در این طرح بالغ بر پنج هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند.
رحیمی با تاکید بر اینکه پلیس با افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یا فروش مواد مخدر کرده، برخورد می‌کند، اظهار داشت: در این راستا ۵۲ صفحه شناسایی و ۳۴ نفر گرداننده دستگیر شدند؛ همچنین ۲۳ نفر از رابطان این افراد دستگیر شده و مواد مخدر قابل توجهی نیز از این افراد کشف شد که بیشتر آن از نوع ماده مخدر «گل» است.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه جدی و قاطع با مواد مخدر از اولویت‌های نیروی انتظامی بوده و با اشراف اطلاعاتی و تسلط بر باند‌های مواد مخدر نتایج خوبی حاصل شده است.