kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
در کرانه باختری اتفاق افتاد

23 زخمی در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات همبستگی با اسرای فلسطینی

منابع خبری از مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات مردم مظلوم فلسطین در همبستگی با اسرا در مناطق مختلف خبر دادند.

رژیم صهیونیستی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه توانست 4 اسیر از 6 اسیر فراری فلسطین را دوباره دستگیر کند. این مسئله باعث شد تا فلسطینی‌ها به حمایت از این اسرا تظاهرات بزرگی برگزار کنند. منابع فلسطینی گفته‌اند که روز شنبه ده‌ها فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر در مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شدند. همچنین ده‌ها فلسطینی دیگر نیز درپی شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند. به گفته این منابع 8 فلسطینی در پی اصابت گلوله با روکش پلاستیکی در جنوب نابلس مجروح شده‌اند و ۱۵ فلسطینی دیگر نیز در همین منطقه و به دنبال شلیک گاز اشک‌آور به سمتشان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دچار حالت خفگی شده‌اند. نظامیان رژیم اشغالگر همچنین به تحصن فلسطینی‌ها در اردوگاه العروب در شمال الخلیل یورش برده و شماری از جوانان را مجروح و چهار تن از آنها را بازداشت کردند.
طبق این گزارش، درگیری‌های مشابه دیگری نیز در مناطق مختلف دیگر ازجمله باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل درگرفته که منجربه مجروح شدن چند فلسطینی شده است. در همین حال، فعالان فلسطینی خواستار تحصن در کرانه باختری، قدس و داخل اراضی اشغالی در همبستگی با محاکمه مجدد چهار اسیر فراری از زندان جلبوع شدند. فراخوان برای تحصن سراسری همزمان با محاکمه مجدد چهار اسیری مطرح شد که اخیرا از زندان فوق امنیتی جلبوع فرار کرده و صهیونیست‌ها را تحقیر کردند.
محاکمه اسرای فراری
مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی شامگاه شنبه چهار اسیر عملیات تونل آزادی از زندان جلبوع را که مجددا بازداشت کردند، برای محاکمه به دادگاه این رژیم در شهر الناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی فرستادند. فلسطینی‌های ساکن شهر الناصره در لحظه رسیدن این چهار قهرمان عملیات جلبوع به دادگاه با برپایی تظاهرات در مقابل دادگاه با این اسرا اعلام همبستگی کردند. در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی برخی از جزئیات محاکمه این چهار اسیر را منتشر کردند. روزنامه عبری زبان‌هاآرتص اعلام کرده دادگاه این رژیم این چهار اسیر را به برنامه‌ریزی برای انجام یک عملیات تروریستی و وابستگی به یک گروه تروریستی متهم کرده است! بر اساس حکم دادگاه، همچنین این چهار اسیر از ملاقات با وکلای دفاع منع شده‌اند!
از سوی دیگر، رسانه‌های فلسطینی و صهیونیستی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در نوار غزه خبر دادند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که یک پایگاه متعلق به حماس در مرکز نوار غزه هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها قرار گرفته است. روزنامه «جروزالم پست» نیز نوشت که این حمله به بهانه شلیک راکت از نوار غزه به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» انجام شده است.
شامگاه شنبه بود که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت یک راکت از نوار غزه به سمت شهرک صهیونیستی سدیروت شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین آن را رهگیری کرده است. برخی از منابع خبری عبری هم از زخمی شدن یک صهیونیست در هنگام فرار و پناه بردن به پناهگاه‌ها خبر داده‌اند.