kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
اعتراف سخنگوی سابق پنتاگون از سانسور تبعات حمله موشکی ایران:

آمار تلفات نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد برای کاخ سفید آزار‌دهنده بود

سخنگوی سابق پنتاگون در اعترافی مهم گفته است که وزارت دفاع در دوره ‌ترامپ به او فشار می‌آوردند تا آمار تلفات ارتش آمریکا در جریان حملات موشکی ایران به عین‌الاسد را سانسور کند.

سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کاخ سفید در دوره ‌ترامپ و در زمان حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به پایگاه عین‌الاسد، به وزارت دفاع فشار می‌آورد تا اعلام تلفات نیروهای آمریکایی در جریان این حمله موشکی را سانسور کند.
«آلیسا فراح» سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک مصاحبه با اعلام این موضوع گفت کاخ سفید در دوره دونالد ‌ترامپ از پنتاگون خواسته گزارش‌های صدمات مغزی ناشی از حمله موشکی ایران به عراق در دی ماه 1398 را با تاخیر و فاصله زمانی اعلام کند تا بتوانند حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را ناموفق و بدون آسیب جلوه دهند. به گفته «آلیسا فراح» او در برابر فشارهای وارده از کاخ سفید مقاومت کرده و این فشارها پس از آن صورت گرفت که ‌ترامپ در سخنرانی اول خود پس از حمله موشکی تلافی جویانه ایران، ادعا کرد که این حملات موشکی به عین‌الاسد هیچ تلفاتی نداشته و بعدها در برابر اعلام آمار صدمات مغزی از سوی پنتاگون، این صدمات را تنها «سردرد» توصیف کرد و «خیلی جدی» ندانست.
آسیب مغزی
110 ‌تروریست آمریکایی
نزدیک به 110 نظامی ارتش ‌تروریست آمریکا در جریان حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به دو پایگاه محل استقرار‌ اشغالگران آمریکایی در عراق در 8 ژانویه 2020 دچار آسیب مغزی شدند. این حملات موشکی به تلافی اقدام رژیم آمریکا در حمله پهپادی به ماشین حامل شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و ‌ترور فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده وقت حشدالشعبی عراق انجام شد. به گفته مقامات پنتاگون تقریبا
80 درصد از سربازان صدمه دیده مغزی آمریکا در حمله موشکی توانستند طی چند روز به سر کار خود برگردند، اما ده‌ها نفر نیز که صدمه آنها جدی‌تر بود دیگر به خدمت نظامی بازنگشته و برای درمان به آلمان و سپس آمریکا منتقل شدند.
آلیسا فراح در مصاحبه‌ای با برنامه پادکستی جدید One Decision که مجریان برنامه «میشل کوسینسکی» روزنامه‌نگار سابق سی‌ان‌ان و
«سر ریچارد دیرلو» رئیس سابق آژانس اطلاعات خارجی «ام‌آی‌سیکس» بریتانیا بودند، ساعات حملات موشکی تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق را «سنگین‌ترین ساعات دوران زندگی خود» توصیف کرد.
فراح گفت: وقتی ‌ترامپ در نشست خبری پس از حمله ادعا کرد که حملات موشکی ایران هیچ تلفاتی نداشته است، در آن زمان ادعای او درست بود چون پنتاگون اطلاعات اولیه پس از حمله را در اختیار او قرار داده بود. اما به گفته فراح تلاش برای دستکاری حقایق حملات موشکی ایران از زمانی شروع شد که: کاخ سفید ‌ترامپ تلاش کرد حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را ناموفق جلوه دهد و مدعی شود ایرانیان قادر به آسیب زدن به اهداف آمریکایی نشدند، در حالی که هر روز به شمار سربازان ضربه مغزی شده آمریکایی افزوده می‌شد. او گفت از این تاریخ به بعد و در طول ماه ژانویه 2020 به روز کردن آمار تلفات سربازان آمریکایی از سوی پنتاگون برای کاخ سفید آزار‌دهنده بود و آنها با به‌روز‌رسانی این آمار مشکل داشتند و مدام فشار می‌آوردند تا وزارت دفاع اعلام آمار تلفات سربازان آمریکایی را به تاخیر بیندازد و هر روز اعلام نکند.
به گفته فراح او در برابر فشارهای کاخ سفید مقاومت کرده چون معتقد است شفافیت بهترین دوست انسان در مواجهه با حقایق است.