kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
رئیس‌کل بیمه مرکزی:

بیمه شخص ثالث گران نمی‌شود

سلیمانی گفت: در بیمه شخص ثالث سعی کردیم، جهت رفاه حال هموطنان نرخ این بیمه‌نامه را متناسب با نرخ دیه جدید افزایش ندهیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی در نشست هم‌اندیشی هیئت عامل بیمه مرکزی و شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، تصریح کرد: در بیمه شخص ثالث سعی کردیم، جهت رفاه حال هموطنان نرخ این بیمه‌نامه را متناسب با نرخ دیه جدید افزایش ندهیم، اما نرخ‌شکنی‌های دیگر در سایر رشته‌ها به‌خصوص بیمه درمان تکمیلی به صلاح این صنعت نیست و شرکت‌ها باید در سندیکا، یک حد بهینه را برای این رشته‌ها در نظر بگیرند و به توافق برسند.
او با توجه به آمار؛ سه رشته ِکشتی، درمان و بدنه اتومبیل را پرخسارت‌ترین رشته‌های بیمه‌ای در پنج ماه گذشته اعلام کرد و با ‌اشاره به مطالبات ۳۲ درصدی شرکت‌های بیمه از بیمه‌گذاران، گفت: این آمار خوبی نیست و شرکت‌های بیمه باید نسبت به مدیریت این مطالبات اقدام کنند.
رئیس‌کل بیمه مرکزی افزود: صنعت بیمه به حدود ۲۰۰هزار بازاریاب نیاز دارد و باید شبکه فروش صنعت بیمه به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد. اما این افزایش باید همراه با نظارت و آموزش باشد.
شرکت‌های بیمه باید برنامه‌های خود را برای مدیریت شبکه فروش ارائه دهند تا بیمه مرکزی بتواند با استناد به این برنامه‌های سالانه به شرکت‌های بیمه متقاضی مجوز نماینده ارائه کند.
سلیمانی با انتقاد از برنامه حذف فیزیکی نسخه‌های درمان، تصریح کرد: این موضوع کار را برای شرکت‌های بیمه سخت‌تر می‌کند و از اکنون باید زیرساخت‌های لازم در بخش خسارت بیمه‌های درمان تکمیلی را فراهم
کنند.
رئیس‌کل بیمه مرکزی درخصوص بیمه‌های اتکایی گفت: سیاست‌های بیمه مرکزی بر کاهش سهم اتکایی است چرا که بیمه مرکزی بودجه لازم برای اداره سازمان خود را دارد و این تفکر که بودجه اتکایی صرف امور اداری و مالی بیمه مرکزی می‌شود نادرست
است.
سلیمانی با استناد به گزارش‌های تحلیلی منتشر شده از سوی اداره آمار بیمه مرکزی، خبر داد: مجموع پرتفوی صنعت بیمه با احتساب شرکت آتیه‌سازان حافظ در سال ۹۹ با۴۰درصد رشد رو به رو بوده است. همچنین خسارات پرداختی نسبت به سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته اما نسبت خسارت چهار و شش دهم درصد کاهش یافته است. حقوق مالکان نیز از ۹ هزار میلیارد تومان به ۴۲ هزار میلیارد افزایش یافته و رشد ۳۶۶ درصدی داشته است. ضریب ترکیبی از ۹۹ درصد به ۹۸ درصد رسیده که با یک درصد کاهش
رو به رو بوده و سود شرکت‌های بیمه از 2700 میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.