kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
سازمان هواشناسی اعلام کرد

پیش‌بینی بارش باران پراکنده در ۵ استان و وزش باد شدید در نوار شرقی

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور از بارش باران پراکنده در ۵ استان و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خبرداد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: امروز (۲۰ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در ساعات بعد از ظهر در غرب هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ شهریورماه) نیز در ارتفاعات مازندران بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید در نوار شرقی تداوم خواهد داشت.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۲۲ و ۲۳ شهریورماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بودو از شنبه تا دوشنبه (۲۰ تا ۲۲ شهریورماه) در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز روند افزایش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود.
وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران اظهارکرد: امروز (۲۰ شهریورماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت قسمتی ابری خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۲ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت یکشنبه (۲۱ شهریورماه) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز اهواز با بالاترین دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.