kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

واکنش اسرای فلسطینی به تهدید‌های صهیونیست‌ها ؛ تمام زندان‌های اسرائیل را به آتش می‌کشیم

در ادامه پیامدهای فرار 6 زندانی فلسطینی از زندان امنیتی رژیم صهیونیستی، اسرای وابسته به جهاد اسلامی که با افزایش اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها مواجه شده‌اند، تهدید کردند که اتاق‌های زندان‌های صهیونیستی را به آتش خواهند کشید؛ تهدیدی که تحقق یافت.

 

سرویس خارجی -

پس از اینکه 6 اسیر فلسطینی که پنج نفر از آنان عضو جنبش جهاد اسلامی بودند، موفق شدند از زندان صهیونیستی فرار کنند، صهیونیست‌ها حملات وحشیانه‌ای علیه اسرای فلسطینی آغاز کردند. اسرای جهاد اسلامی در زندان «النقب» خواستار حمایت جدی از آنان و توقف حملات صهیونیست‌ها به آنان شدند؛ حملاتی که پس از فرار این اسرا، افزایش یافته است. به گزارش شبکه خبری المیادین، این اسرا با ارسال پیامی گفتند که قصد دارند از هر سلولی که اخراج می‌شوند، آن را به آتش بکشند. این اقدام، در واکنش به اقدامات وحشیانه مسئولان زندان صهیونیستی است. اسرای جهاد اسلامی هشدار دادند که متفرق کردنشان، هیچ سودی ندارد، بلکه وضعیت را وخیم‌تر خواهد کرد. به همین دلیل، مخالفت خود را به اطلاع مسئولان زندان ابلاغ کردند.
این اسرا از جهاد اسلامی خواستند که حمایت رسانه‌ای، سیاسی و بین‌المللی از آنان داشته باشد و این حملات سرکوبگرانه علیه اسرا را متوقف کنند.
همچنین باشگاه «الاسیر» ویژگی رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد، اسیر فلسطینی «مالک حامد» (از سلواد در شرق رام‌الله) در پاسخ به سرکوب اسرا در زندان «جلبوع» بر روی یک زندانبان صهیونیست در بند شماره سه آب داغ ریخته است. بر اساس گزارش «فلسطین آنلاین»، نیروهای سرکوبگر صهیونیستی ضمن تعرض به اسرای بند شماره سه زندان جلبوع، اقدام به انتقال آنها به زندان «شطه» کردند. در ادامه این گزارش آمده، نیروهای سرکوبگر از گاز فلفل علیه اسرای فلسطینی استفاده کرده‌اند و زندان جلبوع متشنج شده است.
پس از اقدامات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، منابع عبری‌زبان خبر دادند که اسرای زندان «نقب» سلول‌هایشان را در پاسخ به این اقدامات به آتش کشیده‌اند. منابع عبری‌زبان، گزارش دادند که زندانیان بند ششم زندان «کتسیعوت» در منطقه صحرایی نقب سلول‌ها را در واکنش به سرکوب وحشیانه صهیونیست‌ها به آتش کشیده‌اند. بر اساس گزارش منابع فلسطینی، اوضاع دیگر سلول‌ها نیز همزمان با این اقدام متشنج شده است. طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، دست‌کم پنج سلول به آتش کشیده‌ و همزمان «نادی الاسیر» خبر داده است که نیروهای امنیتی زندان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. نادی الاسیر نیز تأیید کرد که این اقدام اسرا در واکنش به سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی انجام شده است. از سوی دیگر، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در برابر حملات آشکار و سرکوبگری‌های دشمن علیه اسرای قهرمان ما و به خصوص اسرای جهاد اسلامی در زندان‌ها که به دنبال شوک بزرگ این رژیم از عملیات جلبوع شش اسیر فلسطینی صورت گرفته است، ما رزمندگان سرایا القدس بر دو چیز تاکید می‌کنیم.» در ادامه بیانیه سرایا القدس آمده است: «اولا ما به وضوح و بدون هیچ‌گونه ابهام‌، مطلقاً اجازه نمی‌دهیم تجاوز علیه زندانیان ادامه یابد و زندانیان خود را تنها نمی‌گذاریم و آنها را ناامید نمی‌کنیم. دوم به دشمن می‌گوییم که هیچ چیز مانع ما برای انجام وظیفه خود در قبال برادران اسیرمان نمی‌شود و همه گزینه‌های ما روی میز است.»
بازداشت خانواده‌های زندانیان
از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی، دیروز شماری از اعضای خانواده‌ 6 اسیر فراری از زندان «جلبوع» را دستگیر کردند. بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی همچنان به بازرسی و پاک‌سازی استان جنین ادامه می‌دهند. عرب۴۸ به نقل از «نادی الاسیر» خبر داد که «یعقوب نفیعات»‌ پدر اسیر «مناضل نفیعات» از اهالی منطقه «یعبد»، «رداد عارضه» برادر اسیر «محمود عارضه» از اهالی منطقه «عرابه»، «باسم قاسم عارضه»‌ برادر اسیر «قاسم عارضه» و دکتر «نضال عارضه»، سحرگاه، چهارشنبه بازداشت شده‌اند و حافظه دوربین‌های خانه‌ آنها مصادره شده است. نادی الاسیر همچنین گزارش داد که «شداد» برادر اسیر محمود العارضه در محل کارش در منطقه برطعه بازداشت شده است. شاهدان عینی در این خصوص گفتند که نیروهای رژیم صهیونیستی، سحرگاه چهارشنبه، سرزده وارد منطقه یعبد شدند و پس از محاصره خانه یعقوب نفعیات پدر مناضل نفعیات و بازرسی منزل او، پدر این زندانی فراری را بازداشت کردند. طبق این گزارش، ۲۰ گشتی، وارد منطقه عرابه شده‌اند و پس از ورود ناگهانی به چند خانه از جمله خانه خانواده محمود العارضه، برادر او را که به مدت 20 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت بود، مجددا بازداشت کردند. خبر دیگر اینکه، یک خبرنگار اسرائیلی مقابل زندان نظامی جلبوع که ۶ اسیر فلسطینی موفق به فرار از آن شدند، اقدام به تمسخر ارتش رژیم صهیونیستی کرده است. این خبرنگار اسرائیلی در جریان عملیات جست و جو برای ۶ اسیر فلسطینی، با حالتی تمسخرآمیز مقابل زندان، زکریا (زکریا الزبیدی یکی از اسرای آزاد شده) را صدا می‌زند تا بلکه بیاید و خود را تحویل ارتش دهد!
آخرین خبر آنکه زندانیان فلسطینی دومین زندان صهیونیست‌ها را نیز به آتش کشیدند‌.