kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

پس‌لرزه‌های حمله موشکی انصارالله آرامکو تعطیل شد

 

سرویس خارجی-
بر اساس گزارش برخی منابع خبری به دنبال حملات انصارالله علیه تاسیسات آرامکو عربستان، فعالیت این شرکت عظیم نفتی متوقف شده است.
انصارالله یمن اخیرا از حمله گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان خبر داد. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب عملیات مقاومت نیروهای یمنی در برابر جنایات متجاوزان، نیروهای مسلح هفتمین عملیات بازدارندگی را اجرا کردند. نیروهای یمنی در عملیات توازن بازدارندگی هفتم همچنین تأسیسات آرامکو را در مناطق جده و جیزان و نجران با 5 موشک بالستیک از نوع «بدر» و 2 پهپاد از نوع «صماد 3» هدف گرفتند. عربستان به روال همیشگی مدعی شد که موشک‌های یمنی‌ها را رهگیری کرده است. اما اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد تأسیسات نفتی عربستان به شدت آسیب دیده و غول نفتی آرامکو را به تعطیلی کشانده است.
به گزارش تسنیم به نقل از سعودی لیکس، به دنبال حملات گسترده اخیر انصارالله علیه تاسیسات نفتی دولتی آرامکو در پاسخ به تجاوزات عربستان علیه یمن، برخی رسانه‌ها از سکوت و پنهان کاری مقامات سعودی درخصوص توقف تاسیسات نفتی آرامکو خبر دادند. وب سایت خبری آمریکایی «اویل پرایس » اعلام کرد که تاسیسات نفتی آرامکو عربستان به دنبال حملات موشکی انصارالله در حال تعطیلی است.
این وب سایت در ادامه افزود که مقامات سعودی تاسیسات آرامکو در «ظهران» و «راس تنوره» را که شامل زیرساخت‌های گسترده نفت است، تعطیل کردند. عملیات اخیر انصارالله یک پیام برای ر‌ژیم آل‌سعود بود مبنی بر اینکه نیروهای انصارالله نه تنها قادر به پاسخگویی هستند؛ بلکه در بازدارندگی کامل به سر می‌برند و اگر محاصره و تجاوزات متوقف نشود، یمنی‌ها از سال 2015 نیز انگیزه بیشتری برای مقاومت در برابر دشمن دارند. عملیات توازن بازدارندگی هفتم ضرورتی اجتناب ناپذیر برای نیروهای مسلح یمن بود. آنها در واقع خواسته مردم را اجابت کردند؛ مردمی که سال‌ها در معرض بدترین تجاوزگری و محاصره در تاریخ بشریت قرار گرفته‌اند.
این ضربات در برهه حساسی صورت گرفت یعنی در زمانی که عربستان به دنبال جذب شرکت‌های جهانی و به طور کامل به شرکت‌های جهانی وابسته است و امروز به دنبال انتقال دفتر‌های شرکت‌های جهانی از دبی و جا‌های دیگر به ریاض است.