kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

فراهم شدن مقدمات آزادی ۴۲ زندانی در بازدید رئیس دادگستری تهران از ندامتگاه زنان

در بازدید رئیس‌کل دادگستری استان تهران از ندامتگاه زنان، دادرسان و مستشاران موضوع بند ۱۱ دستورالعمل پایش با همراه داشتن پرونده‌های اجرای احکام 70 نفر از مددجویان راسا مبادرت به صدور رای کردند.


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس‌کل دادگستری استان تهران که به همراه عباداله میرزایی مطلق معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری در امور زندان‌ها، محسن مقدسی بازرس ویژه و 20 نفر از قضات شعبات مختلف استان تهران از ندامتگاه زنان بازدید می‌کرد، طی سخنانی ابراز داشت: تخفیفات قضایی متعددی در قانون پیش‌بینی شده و اگر موانعی وجود دارد معرفی و راهکار آن ارایه گردد تا بخصوص در بحث رسیدگی به اعسار و درخواست پابند الکترونیکی سریع‌تر عمل شود.
رئیس‌کل دادگستری استان تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه کارکنان ندامتگاه زنان و قضات ناظر گفت: نظم انضباط در این مرکز مشهود است و امور به درستی مدیریت می‌شود و امیدواریم جمعیت کیفری زنان که بحمدالله زیاد نیست بسیار کمتر شده و هر مددجوی واجد شرایطی آزاد و به کانون خانواده بازگردد.
حشمتی با تاکید بر ضرورت حضور مستمر قضات در زندان‌ها به ویژه ندامتگاه زنان اظهار داشت: نیکوکاران و خیرین که در راه رضای خدا و به صورت گمنام از مال خویش گذشته و انفاق می‌کنند ظرفیت‌های الهی هستند و می‌توانند کمک موثری به مجموعه زندان داشته باشند.
وی ادامه داد: طی سال گذشته نیز سازمان اوقاف و امور خیریه همراه با نیکوکاران و نهاد‌های اجتماعی کمک شایان توجهی برای پرداخت بدهی زندانیان و آزادی زندانیان نمود.
همچنین در این دیدار، مدیرکل زندان‌های استان تهران ضمن خوشامدگویی به قضات حاضر و ارایه آمار مددجویان بیان داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مددجویان ندامتگاه زنان، تحت قرار هستند که بررسی سریع‌تر پرونده‌ها از بلاتکلیفی این افراد جلوگیری می‌کند.
علی رستمی افزود: ارسال میزان دقیق دیه و رد مال همراه با حکم قطعی موجب تسریع در کمک مددکاران بوده، موجب می‌شود مذاکره با شکات و دیگر پیگیری‌ها برای جلب رضایت و دعوت خیرین در اسرع وقت انجام شود.
گفتنی است، از ۴۲ نفر زندانی که مقدمات آزادیشان در جریان بازدید دیروز رئیس‌کل دادگستری استان تهران فراهم شد، ۲۲ نفر توسط نیکوکاران و 20 نفر با اعطای تخفیفات قضایی مراحل آزادی را طی می‌کنند که به زودی ندامتگاه را ترک نموده، به کانون خانواده‌هایشان باز می‌گردند.