kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



صادرات یک درصدی واکسن توسط آمریکا!

کیانوش جهانپور(سخنگوی سازمان غذا و دارو) با انتشار این اینفوگرافی نوشت: «صادرات واکسن کرونا تا ماه می‌2021؛ بریتانیا که هیچ، آمریکا رو ملاحظه کنید. تا ماه می ‌در حالیکه چین 42 درصد، اروپا 28 درصد و روسیه با همان بضاعت محدود خود 37 درصد واکسن تولیدی خود را صادر کرده، ایالات متحده تا آن زمان تنها 1 درصد صادرات داشته است!»
تکلیف افغانستان را مردمش مشخص می‌کنند
علیرضا: «طنز ماجرا اینجاست که؛ سال۹۶ تیتر می‌زدند پشت صحنه یک شهادت و ایران را بابت دفاع از مردم عراق و سوریه مقابل داعش که دشمن بشریت بود تقبیح می‌کردند؛ اما امروز شده‌اند نگران پنجشیر و منتقد بیطرفی ایران در نزاع دو گروه افغان! تکلیف افغانستان را باید مردمش روشن کنند بدون دخالت خارجی.»
چه می‌کنی با این همه تناقض؟!
محمداکبرزاده با قرار‌دادن دو توئیت عبداله رمضان زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «آموزش تسمه تایم پاره کردن.»؛ رمضان زاده پیش‌تر درباره مناقشه ارمنستان و آذربایجان نوشته بود: «مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به ما مربوط نمی‌شود. ما فقط وظیفه دعوت به حل مسالمت‌آمیز اختلافات و در صورت خواست طرفین، میانجیگری داریم.» وی اما اکنون و درباره مسائل افغانستان و پنجشیر با چرخش 180 درجه‌ای مواضع نوشت: «نتیجه سکوت در مقابل محمود افغان سقوط اصفهان بود.»
دست برتر انصارالله در جنگ با سعودی
دلیریان: «بعد ازحمله بزرگ به پالایشگاه بقیق و خریض (2019) در الشرقیه که تولید نفت عربستان را نصف کرد،مستشاران 3 قدرت غربی ارتقاء پدافندی آنها را آغاز کردند تا صادراتش آسیب نبیند. حالا 2 سال بعد از آن حمله، انصارالله در یک حمله ترکیبی، مناطق نفتی الشرقیه را دوباره هدف قرارداده است.»