kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

دستگیری ۶۰۱ سارق، زورگیر و مالخر در طرح رعد پلیس تهران

 

رئیس‌پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۶۰۱ نفر سارق، زورگیر و مالخر در چهل و هشتمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در چهل و هشتمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران بیان داشت: با اجرای ۲۵۳ حکم قضایی به ۷۴۰ پرونده سرقت رسیدگی و ۶۰۱ نفر از سارقان، زورگیران و مالخران شناسایی و دستگیر شدند.
رحیمی با اشاره به اینکه در مجموع در این مرحله از طرح رعد یک هزار و ۴۶۲ فقره سرقت کشف شد، گفت: در این طرح ۴۲ گروه که به صورت باندی فعالیت داشته شناسایی و منهدم و بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از اموال مسروقه مردم کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این طرح مراکز اصلی خرده‌فروشان مواد مخدر، سارقین و مالخران مورد شناسایی و برخورد قرار گرفت؛ بر همین اساس ۵۹ پاتوق سارقان، ۲۳ پاتوق مالخران و ۱۳ محل حضور اراذل و اوباش و ۱۱۳ محل و مرکز خرده‌فروشان مواد مخدر مورد بازرسی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی پایتخت اظهارداشت: با تلاش همکارانم در این مرحله، پنج قبضه سلاح جنگی، ۶۴ سلاح سرد و ۵۲ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد.
رحیمی با بیان اینکه ارزش اموال قاچاق مکشوفه در این مرحله از طرح رعد ۵۵۲ میلیون تومان برآورد شده است خاطرنشان کرد: ۶۴ دستگاه خودرو و موتور مسروقه در ۴۸ ساعت گذشته کشف شد.
وی درخصوص برخورد پلیس با مزاحمت‌های نوامیس گفت: این مزاحمت‌ها چه در معابر و خیابان‌ها، چه در پارک‌ها و پاساژها باشد از جرایم مشهودی است که پلیس مکلف به برخورد است و باید سریعا با آن برخورد شود.
رئیس‌پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای امنیت عمومی شهروندان‌، گشت‌های ۱۱۰ دو برابر شده است.