kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

درخشش شبکه افق در جشنواره تلویزیونی مستند(اخبار ادبی و هنری)

شبکه افق سیما با ۷ مستند در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند حاضر شده است.

عبدالحسین بدرلو، مدیر گروه مستند شبکه افق گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم از دست‌اندرکاران شبکه مستند به‌خاطر برگزاری دوره پنجم جشنواره تلویزیونی مستند زیرا در این سال‌هایی که کشور درگیر بیماری کرونا شده واقعاً رونق دادن هرچه بیشتر به چنین جشنواره‌هایی برای مستند سازان امیدبخش است.
وی افزود: برگزاری جشنواره آن هم در حوزه مستند جدید و بدیع است که پیش از این همانندش وجود نداشته است. همان‌طور که می‌دانید تلویزیون بهترین بستر برای پخش مستند است و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی حتی مستندهایی هم که توسط تلویزیون تولید نشده‌اند فرصتی می‌یابند تا اکران شوند.
بدرلو تأکید کرد: شبکه افق هر سال در این جشنواره شرکت کرده و چون موضوع جشنواره آزاد است، دست ما باز بود تا بتوانیم تمام آثار خود را شرکت دهیم.
وی خاطرنشان کرد: شبکه افق به دلیل جایگاه خود و فضای کاری ویژه‌ای که دارد، مجموعه مستند بیشتری تولید کرده است که به‌دلیل گستردگی در موضوعات توان بیشتری برای شرکت در این جشنواره دارد. حال ما از بین مجموعه‌های تولید شده در شبکه با هماهنگی و همکاری دست‌اندرکاران بهترین‌ها را گلچین کردیم تا در این جشنواره اکران شود.
مدیر گروه مستند شبکه افق در پایان تأکید کرد: برخی مستندها در شبکه تولید شده است که به‌صورت عادی به‌دلیل مسائل سیاسی قابلیت پخش نداشت ولی آنها را نیز ما به جشنواره ارسال کرده‌ایم.