kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

آمريکا مزدورانش را فروخت اما ايران، متحدانش را تنها نگذاشت(خبر ويژه)

 

تحولات غرب آسيا نشان مي‌دهد که ايران مي‌تواند متحدان خود را حفظ کند اما آمريکا نه.
اين تحليل را خبرگزاري اسپوتنيک منتشر کرده و در شرح آن مي‌نويسد: در حالي که همه توجه‌ها به نابساماني خروج آمريکايي‌ها از افغانستان جلب شده بود اتفاقات مهم ديگري هم در منطقه رخ داد که نشان مي‌داد آمريکايي‌ها نه فقط در افغانستان بلکه در کل خاورميانه دچار سردرگمي هستند.
بر کسي پوشيده نيست از لحظه ورود آمريکايي‌ها به منطقه خاورميانه، ايراني‌ها مي‌دانستند هدف نهايي آمريکايي‌ها ‌اشغال ايران است چون تا وقتي ايران را‌اشغال نکردند هيچ کاري را نمي‌توانند در منطقه خاورميانه انجام دهند. از همان زمان هم ايراني‌ها برنامه‌ريزي کردند که زير پوست شهرهاي مختلف آتش زير خاکستر ايجاد کنند تا آمريکايي‌ها مدام در آتش منطقه بسوزند.
در افغانستان ايران و روسيه و چين با هم همکاري کردند تا آمريکايي‌ها را زمين‌گير کنند و پس از هزينه بيش از دو هزار ميليارد دلاري ديديم که آمريکايي‌ها با چه وضعيتي از افغانستان خارج شدند و مشاهده کرديم که متحدين آنها قبل از خودشان از افغانستان خارج شدند.
آمريکايي‌ها مدعي هستند که بيش از 120 هزار همکار افغان خود را ظرف کمتر از يک‌ماه از اين کشور خارج کردند.
يعني اينها عملا خرج بيش از 120 هزار مزدور را پرداخت مي‌کردند، چرا که قطعا آنها هنوز هم تعداد زيادي مزدور در افغانستان دارند.
تصور کنيد با اين تعداد مي‌شد در افغانستان چه کار کرد و اگر فقط همين‌ها جلوي طالبان مي‌ايستادند و مقاومت مي‌کردند چه مي‌شد.
بماند ارتشي که آمريکا براي افغانستان طي 20 سال ساخت ظرف چند روز فرو پاشيد و چکمه آمريکايي‌پوشان تسليم پابرهنه‌ها شدند. در سوريه و عراق هم آمريکايي‌ها نقشه‌هاي زيادي داشتند اما ديديم همه نقشه‌هاي آنها چگونه نقش بر آب شد.
مزدوران وابسته به آمريکا و اسرائيل در سوريه به 400 متري کاخ رياست‌جمهوري سوريه رسيدند اما همپيمانان ايران حاضر به تسليم نشدند، در حالي که مشاهده مي‌کنيم همپيمانان آمريکا در ديگر کشورها مثل افغانستان و يمن و... قبل از اينکه دشمنانشان به آنها برسند فرار را بر قرار ترجيح مي‌دهند.
ژنرال سليماني و رفقايش در اوج جنگ در سوريه، همان زمان که داعش با کاخ رياست‌ جمهوري سوريه 400 متر فاصله داشت، خود را به کاخ رياست‌ جمهوري سوريه رساندند تا نگذارند کاخ رياست‌جمهوري سقوط کند و متحدشان بشار الاسد را کمک کنند.
متحدي که مي‌توانست، به ادعاي وزير خارجه سابق قطر، چند ميليارد دلار از کشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس بگيرد و با خانواده خود در بهترين جاهاي جهان زندگي کند، اما حاضر نشد کشور خود را بفروشد.
بزرگ‌ترين فرماندهان ايران و متحدينش هيچ‌وقت از صحنه دور نشدند و از معرکه فرار نکردند و به همين دليل هم هيچ وقت روحيه نيروهايشان تضعيف نشد.
در عراق هم همينطور، داعش و متحدينش به مرزهاي بغداد رسيدند. وقتي از داعش صحبت مي‌کنيم يعني عوامل آمريکا و اسرائيل و متحدين عرب آنها در منطقه. بر کسي پوشيده نيست پيشروي‌هاي داعش تا زماني در عراق بود که ايراني‌ها ورود نکرده بودند. همين که ايراني‌ها و متحدين‌‌شان ورود کردند ورق برگشت.
مسعود بارزاني در مصاحبه با شبکه العربيه به‌صراحت اظهار داشت که اربيل در حال سقوط بود و چند ساعت بيشتر امکان مقاومت نداشت اما ژنرال سليماني با نيرو و تسليحات به داد کردها رسيد و جلوي سقوط اربيل را گرفت.
همه مي‌دانند که با ورود الحشد‌الشعبي که مورد حمايت ايران در عراق است، به يکباره همه نقشه‌هاي آمريکايي‌ها و متحدينشان به‌هم خورد و داعش نابود شد.
در يمن هم امروزه مي‌بينيم که علي‌رغم 7 سال جنگ تمام‌عيار و صدها ميليارد دلار هزينه که آمريکا و متحدينش انجام داده‌اند همپيمانان ايران در حال پيشرفت در مناطق مختلف نيز هستند. اخيرا هم در لبنان مشاهده مي‌کنيم حزب‌الله لبنان موفق شده کاري کند آمريکايي‌ها دستپاچه شوند و حاضر شوند هم تحريم‌هاي خود بر عليه سوريه را زير پا بگذارند و هم تحريم‌هاي خود بر عليه لبنان. در فلسطين متحدين ايران توانسته‌اند در مقابل ارتش اسرائيل نه فقط مقاومت کنند بلکه حتي بجنگند و برنده جنگ شوند.
مي‌دانيد راز همه اينها چيست؟ ايمان و اعتقاد و پايبندي به اصول ايدئولوژي فکري انقلاب اسلامي، چيزي که متحدين آمريکا ندارند.