kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

نخست‌وزیر کانادا «هو» شد

نخست‌وزیر کانادا در جریان دیدار مردمی در اونتاریوی کانادا مورد حمله با سنگ ریزه معترضانی قرار گرفت که او را «هو» می‌کردند.

جریان کمپین انتخاباتی روز دوشنبه در شهر «لندن» واقع در جنوب غرب اونتاریو، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در حالی که از میان جمعیت عبور می‌کرد، با مشتی سنگ ریزه مورد اصابت قرار گرفت و هو شد. ویدیویی در رسانه‌ها منتشر شده و لحظه‌ای را نشان می‌دهد که جاستین ترودو حین خروج از کارزار انتخاباتی خود برای ورود به اتوبوس، هدف اصابت قرار می‌گیرد. حدود ۱۰۰ معترض که بیشتر آنها لباس بنفش رنگ حزب مردم کانادا (حزب مخالف ترودو) را پوشیده بودند، در این کارزار تجمع کرده بودند. این اتفاق یادآور سیلی است که چندی پیش رئیس‌جمهور فرانسه از یک فرانسوی خورد! این مرد به تحمل 18 ماه زندان محکوم شد.
به گزارش فارس، ترودو بعدا تأیید کرد که در این حادثه که در شهر «لندن» انتاریو واقع در جنوب غربی تورنتو رخ داد، آسیبی ندیده است. معترضان از حمایت ترودو از واکسیناسیون در مقابل کرونا، موافقت با قرنطینه و اینکه گفته همه کارکنان فدرال باید در برابر کرونا واکسینه شوند وگرنه ممکن است اخراج شوند، خشمگین هستند. گفتنی است، جاستین پیر جیمز ترودو متولد ۲۵ دسامبر ۱۹۷۱ (4 دی 1350) در اتاوا و سیاستمدار کانادایی است که بیست و سومین نخست‌وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال است. او فرزند بزرگ پانزدهمین نخست‌وزیر کانادا، «پیر ترودو» است. برخی غربزده‌ها در ایران او را «نخست‌وزیر محبوب» می‌نامند!