kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
وزیر رفاه خبر داد

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان امسال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با موافقت کلی دولت سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه راه‌اندازی همزمان 268 شرکت تعاونی اظهار داشت: سعی می‌کنیم شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را احیا و تقویت کنیم و این عزم وجود دارد که بخش تعاون مورد حمایت قرار گیرد. همچنین در مرحله بعدی تلاش بر این است که سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت واگذار شود و با تصمیم دولت تا آخر سال این واگذاری‌ها با محوریت وزارت اقتصاد انجام خواهد شد چرا که اصل کار مورد تایید دولت قرار گرفته است. وی ادامه داد: در راستای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد ملی، تلاش بر این است که محوریت فعالیت‌ها با این بخش باشد. اگر نشد بخش خصوصی و در آخر‌سر، بخش دولتی وارد فعالیت‌ها شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در مسئله ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانست فرصتی برای تعاون قرار گیرد که طرف قراردادهای مختلف باشد اما از آن غفلت شد به گونه‌ای که در حال حاضر سهم تعاون از اقتصاد به جای 25 درصد زیر سه و نیم درصد است؛ یعنی از این فرصت استفاده نشده.
عبدالملکی با بیان اینکه تعاون هم ریشه دینی بر مبنای قرآن و هم مبنای عقلی دارد و به نفع انسان است، افزود: تعاونی‌ها هم مردمی، عدالت‌محور، دانش بنیان، درون‌زا و برون‌گرا هستند که یکی از نمادهای برون‌گرایی، تعاونی‌های صادرات محور است و باید عنصر نوآوری و دانش را در شرکت‌های تعاونی احیا کنیم.
وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه برای تشکیل کمیته مقررات‌زدایی و مبارزه با فساد و تعارض منافع، گفت: محور بعدی مقررات‌زدایی در راستای توسعه تعاون است و تلاش بر این است که شرکت‌های دانش بنیان در این بخش فعال شوند. دولت سیزدهم که وجهه مردمی دارد، تلاش دارد که تعاونی‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را فعال کند.