kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

وزیر ورزش: ستاد عالی بازی‌های آسیایی به زودی تشکیل می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در مراسم استقبال از کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: به زودی ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی چین را آغاز خواهیم کرد و یک روز را هم از دست نخواهیم داد.

حمید سجادی در مراسم استقبال از کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من به جامعه ورزش افتخار آفرینی کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو را تبریک می‌گویم و امروز که بازی‌های المپیک و پارالمپیک به پایان رسید، مدال‌های ارزشمندی کسب شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی گفت: کاروان پارالمپیک ایران که تحت نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به توکیو اعزام شد توانست همانند دو دوره قبل بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ریو افتخارآفرینی کند و در این دوره به ۲۴ مدال دست پیدا کند.
وزیر ورزش ادامه داد: کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در حقیقت نشان می‌دهد که ورزشکاران ۲۳ بار سر فینال حاضر شدند که این کار ارزشمندی بود. در این دوره ورزشکاران ما در ۱۰ رشته ورزشی شرکت کردند اما در هفت رشته ورزشی موفق به کسب مدال شدند که البته در بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری و قایقرانی که موفقیتی حاصل نشد بخاطر این است که در این رشته‌ها امکانات زیادی فراهم نبوده و باید کارشناسان این موضوع را در نظر بگیرند.
وی در پایان تصریح کرد: چون کمتر از یک سال دیگر بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی چین را پیش رو داریم هر چه سریعتر ستاد عالی بازی‌های آسیایی را تشکیل خواهیم داد و یک روز نیز وقت را از دست نخواهیم داد تا بتوانیم دورخیز مناسبی برای کسب سهمیه‌های ورودی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی داشته باشیم.