kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
رئیس قوه قضائیه:

شخصاً روزی حداقل 10 پیام مردمی را تا وصول نتیجه پیگیری می‌کنم

رئیس قوه قضائیه گفت: برخی راهکارها زود جواب می‌دهد اما برخی زمان‌بر است ولی مهم این است که مردم بدانند که رویکرد دستگاه قضا کم کردن هر چه سریع‌تر مشکلات آنهاست.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه،
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت احصای مشکلات مردم و تدوین راهکارهای رفع این مشکلات ظرف یک ماه گذشته اظهار داشت: برخی راهکارها زود جواب می‌دهد اما برخی زمان‌بر است ولی مهم این است که مردم بدانند که رویکرد دستگاه قضا کم کردن هر چه سریع‌تر مشکلات
آنهاست.
برخورد با فساد
در داخل و خارج قوه قضائیه
جدی‌تر از گذشته
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه رسیدگی به فساد در داخل و خارج قوه قضائیه جدی‌تر از گذشته پیش می‌رود، تاکید کرد: دستگاه قضایی علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف، با کوچک‌ترین تخلف و فساد در داخل مجموعه نیز برخورد می‌کند و همه تلاش خود را برای افزایش انضباط سازمانی به کار گرفته است.
وی افزود: دستگاه قضا با مجرمان حرفه‌ای و برهم‌زنندگان امنیت و آسایش مردم و سارقان و اشرار و اخلالگران در نظم به‌طور قاطع برخورد می‌کند .نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی هم در همکاری با دستگاه قضا، جریانات مخل امنیت و مجرمان حرفه‌ای را با سرعت شناسایی می‌کنند و دادگاه‌ها هم خارج از نوبت به پرونده این افراد رسیدگی خواهند کرد.
اقدامات اصلاحی در جهت ارتقای وضعیت زندان‌ها
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اقدامات اصلاحی در جهت ارتقای وضعیت زندان‌ها گفت: در دوره تحول با رویکرد جدید جهادی به مسئله زندان‌ها رسیدگی شد. رئیس سازمان زندان‌ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران ارشد قضایی از همه زندان‌ها در ۳۱ استان کشور بازدید کردند که اقدامی بی‌سابقه بوده است.
اژه‌ای با اشاره به بازدید خود از سه زندان در ماه‌های اخیر، اقدام دادستان تهران برای بازدید از زندان همراه با هیئت ۲۰۰ نفره و بازدید رئیس دادگستری تهران از زندان قزلحصار همراه با یک تیم ۵۰ نفره و گفت‌وگوی رودررو با هزار زندانی و پیگیری مشکلات آنها را امری بی‌سابقه دانست.
وی همچنین گفت که طی یک ماه گذشته، دادستان‌ها فقط در ۲۸ استان کشور ۷۶ بار و روسای دادگستری‌ها در ۲۲ استان ۴۲ بار از زندان‌ها بازدید کرده‌اند.
رئیس قوه قضائیه از اجرای طرح پایش زندانیان و اعطای مرخصی به آنها در ایام کرونا، سرکشی دوره‌ای دادستان کل و دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور از زندان‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها‌ و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها یاد کرد.
دشمن از انسجام و همکاری
به وجود آمده بین مجموعه‌های نظام ناراحت است
محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن از این که احساس می‌کند امروز یک انسجام و همکاری بین مجموعه‌های نظام به وجود آمده ناراحت است و از هر طریق ممکن تلاش می‌کند مانع از تقویت این همدلی شود.دشمن از خدمت‌رسانی به مردم نیز عصبانی است؛ چرا که هر چه روند خدمت‌رسانی تسهیل شده و افزایش یابد، ترفندهای دشمن بیشتر کارآیی خود را از دست می‌دهد. هر دستگاهی که تلاش می‌کند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد، دشمن برای آن مسئله‌سازی و حاشیه‌سازی می‌کند تا اذهان مردم منحرف شوند.
وی ادامه داد: امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه با همدلی تلاش می‌کنند تا در جهت ارتقای کشور از لحاظ علمی، اقتصادی و دفاعی گام بردارند و دشمن از این مسئله عصبانی است.در همین مدت کوتاه استقرار دولت، در حالی که رئیس‌جمهور در تدارک تشکیل کابینه و برنامه‌ریزی برای اجرای شعارهای دولت مردمی بود، از حضور در میان مردم نیز غافل نبود.
رئیس قوه قضائیه از توجه ویژه رئیس‌جمهور به مشکلات مردم و سفر به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای رسیدگی به مسائل مردم به ویژه در مناطق محروم قدردانی کرد.
ارتقای ارتباط دستگاه قضا با مردم
اژه‌ای با اشاره به ارتقای ارتباط دستگاه قضا با مردم در دوره تحول و تعالی گفت: در همین مدت کوتاهی که مسئولیت این قوه را برعهده گرفته، بخش قابل توجهی از مردم بدون واسطه با بنده گفت‌وگو کرده یا برایم پیام‌ فرستاده‌اند.
وی اظهارداشت: من هر روز شخصاً حداقل ۱۰ درخواست مردمی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنم و پیام‌هایی که به‌صورت مکتوب، مجازی یا تلفنی دریافت می‌کنم را به قسمت‌های مختلف می‌فرستم تا رسیدگی شود و همکاران ما به این پیام‌ها جواب می‌دهند.
رئیس قوه قضائیه به تماس فرزند شهیدی از کرمانشاه در پنجشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت که این خانواده شهید خواستار ملاقات با وی بودند که از آنها خواست روز جمعه به تهران بیایند و پس از این ملاقات با آنها، دستورات لازم برای حل مشکل‌شان‌ نیز صادر شد.
ادعای حقوق ‌بشری جلادان و حامیانشان خجالت‌آور است
محسنی اژه‌ای گفت: امروز جلادان و تروریست‌ها و حامیان آنها ادعای حقوق ‌بشر دارند و گاه و بیگاه با بهانه و بی‌بهانه جمهوری اسلامی را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند که حقیقتا خجالت‌آور است. منافقین که هزاران انسان بی‌گناه را ترور کرده و به شهادت رساندند و با بدترین روش‌ها شکنجه کردند و اموال مردم را از بین بردند امروز در دامان عده‌ای مدعی مدافع حقوق بشر زندگی می‌کنند و از آنها تشکر هم می‌کنند و جمهوری اسلامی را ناقض حقوق انسان می‌دانند.
برخورد با اخلالگران در حوزه سلامت و مافیای دارو
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه با اشاره به پیگیری‌های این سازمان پیرامون اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در زمینه برخورد با اخلالگران در حوزه سلامت و مافیای دارو گفت: در این زمینه تاکنون دو پرونده را تشکیل داده‌ایم؛ یکی از این پرونده‌ها مربوط به نگهداری دارو توسط معاونین یکی از بیمارستان‌های تهران است که کشف و پرونده آن به دادسرای تهران ارسال شده است. پرونده دیگر نیز که مربوط به فروش دارو‌های دولتی کرونا در بازار آزاد است که گزارش این موضوع نیز به دادستان کل کشور ارسال شده است.
حجت‌الاسلام درویشیان افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور، فاز نخست پروزه تصفیه‌خانه جدید آب شرب قم که حدود ۱۰ سال از آغاز کار اجرایی آن می‌گذشت، ظرف روز‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و طبق قولی که داده شده، فاز دوم این پروژه نیز ظرف چهار ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین درخصوص انتشار خبری در خصوص سِرُم‌های آلوده خریداری شده از ترکیه اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده توسط سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد که هم تاریخ انقضای این دارو‌ها برای دو سال دیگر است و هم اینکه هیچ‌گونه آلودگی در آنها وجود ندارد.