kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
سخنگوی وزارت دادگستری عراق خبر داد

حکم اعدام برای 25 هزار تروریست داعشی از 50 هزار تروریست زندانی در عراق

سخنگوی وزارت دادگستری عراق اعلام کرده ۲۵ هزار تروریست از 50 هزار تروریست بازداشت شده در این کشور به اعدام محکوم شده‌اند که برخی احکام در انتظار اجرا و برخی نیز منتظر امضای رئیس‌جمهور این کشور است.

عراق از زمان اشغالش توسط ائتلاف آمریکا همواره دچار ناامنی بوده است. از سال 2014 با تولد موجود شومی به نام داعش وضعیت این کشور به کلی دست خوش آشوب و جنایت‌های عجیب شد تا سال 2017 که این گروه توسط مقاومت هزیمت شد، گرچه هنوز به طور کامل ریشه‌کن نشده است. در پی شکست‌های پی‌در‌پی این گروهک تروریستی جمع کثیری از اعضای آن نیز دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بغداد، «احمد لعیبی» سخنگوی وزارت دادگستری عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرده مجموع تروریست‌های بازداشت شده در عراق 50 هزار نفر هستند و نیمی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند، با این وجود بیش از 90 درصد احکام اعدام صادر شده هنوز یا مورد تصدیق نهایی رئیس‌جمهور قرار نگرفته و یا به مرحله اجرا نرسیده‌اند.
شهادت فرمانده عملیات الجزیره حشد‌الشعبی
خبر دیگر از عراق آنکه عصر روز گذشته «الشهید آصف» فرمانده عملیات «الجزیره» الحشد‌الشعبی در «جرف النصر» در منطقه «العویسات» شمال بابل عراق به شهادت رسید. ایرنا در این باره نوشته «آصف» در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده به شهادت رسید و دو تن از همرزمان او در تیپ ۴۷ الحشد‌الشعبی مجروح شدند. گفتنی است، عملیات‌های گروه تروریستی داعش در عراق طی روزهای گذشته به شکل معناداری افزایش یافته است.