kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
با شعار چه کسی می‌تواند ما را شکست دهد!

نیروهای ویژه ارتش انگلیس با لباس زنانه از افغانستان گریختند


پایگاه اینترنتی روزنامه «دیلی ایستار » در گزارشی نوشت نیروهای ویژه ارتش انگلیس با شعار« چه کسی می‌تواند ما را شکست دهد» مجبور شدند با لباس زنانه از افغانستان فرار کنند.
پایگاه «دیلی استار» در گزارش خود در این باره نوشت: گفته می‌شود که به یگان ویژه سرویس هوایی ارتش انگلیس که بالغ بر ۲۰ سرباز در افغانستان دارد، دستور داده شد که به دنبال حمله سریع گروه طالبان در پی عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی و ناتو، برای خروج به کابل باز گردند.بر اساس این گزارش، به آنها هشدار داده شد که هیچ بالگردی برای انتقال آنها از جنوب کشور، جایی که آنها برای ماموریت مخفی خود مستقر شده بودند، وجود ندارد.
در ادامه این گزارش آمده است: یک منبع آگاه فاش کرد که یگان ویژه سرویس هوایی ارتش انگلیس، ماه‌ها در یک مأموریت شناسایی مخفی در افغانستان بود که ناگهان همه چیز به هم ریخت. به آنها گفته شد که عملیات را لغو کرده و برای انتقال فوری به کابل آماده شوند و سربازان نخبه ارتش انگلیس که شعارشان «چه کسی جرات دارد ما را شکست بدهد»، بود، مجبور شدند اکثر تجهیزات نظامی خود را جا بگذارند و فرار کنند.
به گزارش باشگاه خبر نگاران «دیلی ایستار »
می‌افزاید: در همین راستا آنها پنج تاکسی خریدند تا به کابل بروند. گفته می‌شود که در بخشی از مسیر آنها برای عبور از ایست‌های بازرسی طالبان از پلیس ضد تروریسم کمک می‌گرفتند. در بعضی دیگر از مسیر‌ها آنها با حیله‌گری لباس سنتی زنان افغانستانی را پوشیده و با برقع صورت خود را می‌پوشاندند تا شناسایی نشوند.
در پایان این گزارش آمده است: «این نیرو‌های ویژه بیشتر تجهیزات خود را به جز سلاح و مهمات جاگذاشتند و خود را با برقع پوشاندند. در تاکسی‌ها نیز با به اهتزاز
در آوردن پرچم طالبان و تظاهر کردن سربازان انگلیسی به زنان افغانستانی، توانستند به مقصد خود برسند.