kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
با نزدیک شدن به اعیاد یهودی

حماس و ارتش رژیم صهیونیستی مقابل هم به حال آماده‌باش در آمدند

 

در آستانه ورود غیرقانونی و گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به بهانه اعیاد یهودی، حماس برای دفاع از این مکان شریف اعلام آماده‌باش عمومی کرد. ادعای رادیو اسرائیل نیز اعلام کرده که ارتش صهیونیستی آماده تنش با غزه می‌شود.
به نظر می‌رسد اوضاع در غزه تنها یک گام با انفجار فاصله دارد. هر مسئله‌ای به بهانه‌ای تازه برای بسیج عمومی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شود و همزمان اسرائیل نیز تنها با تهدید به حمله به این بسیج عمومی واکنش نشان می‌دهد. در شرایط کنونی و در آستانه ورود غیرقانونی و گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به بهانه اعیاد یهودی بار دیگر حماس خواستار بسیج عمومی شده است.
در این راستا، «محمد حماده» سخنگوی حماس در شهر قدس از ملت فلسطین خواست که بسیج شوند و با تشدید فعالیت‌های اعتراضی جلوی ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی به بهانه اعیاد یهودی را بگیرند. بر اساس وب‌سایت رسمی حماس، حماده گفت، این اقدامات شهرک‌نشینان، سازماندهی شده است و ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی از آنها حفاظت می‌کنند. وی خطاب به ملت فلسطین گفت، اگر شهرک‌نشینان فکر تجاوز و هتک حرمت به مسجدالاقصی داشته باشند باید روزهای عید آنها به روزهای خشم تبدیل شود. حماده ادامه داد: «باید به اشغالگر تأکید کنیم که مسجدالاقصی تنها نیست و مردانی دارد که از آن حفاظت می‌کنند.» وی تأکید کرد، مقاومت ملت فلسطین به اشغالگر اجازه تجاوز آشکار به قدس و مسجدالاقصی را نمی‌دهد و آماده مقابله با این تجاوزها و نیز دفاع از فلسطینی‌های ساکن قدس است.
همزمان رادیو رسمی رژیم صهیونیستی «کان» مدعی شد، ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای احتمال تنش با نوار غزه در تعطیلات اعیاد یهودی در ماه جاری است. بر اساس این گزارش، در همین زمینه به نظامیان و افسران صهیونیستی مرخصی برای اعیاد یهودی داده نشده است. طبق گزارش فارس، یک مقام مسئول در نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی گفته، ارتش این رژیم به تقویت نیروهای مستقر در مرز نوار غزه و حصار امنیتی پرداخته و تمام تلا‌ش خود را برای جلوگیری از تنش انجام می‌دهد.