kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

نگاه ویژه سرمربی جدید کشتی آزاد به المپیک ۲۰۲۴

 


سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد معتقد است فارغ از حضور هر فردی در رأس امور باید طوری برنامه‌ریزی کرد که کسب بهترین نتیجه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نشانه رفت.
پس از اینکه غلامرضا محمدی به دلیل نتایج نه چندان دلچسب کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو جای خود را به سرمربی جدید تیم ملی داد، مسئولیت سنگینی متوجه پژمان درستکار به عنوان سکاندار تازه نفس تیم ملی کشتی آزاد محول شد. درستکار که با تکیه بر ارتباط بسیار مطلوب و دیرینه با رئیس‌فدراسیون کشتی، انگیزه و اقبال فراوانی برای حضوری موفق در این مسئولیت را دارد، حالا در نخستین آزمون خود باید در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ توانایی خود را اثبات کند.اما سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد که به تازگی نخستین اردوی آماده ‌سازی ملی‌پوشان را پشت سر گذاشته نگاهی فراتر از رقابت‌های جهانی نروژ دارد و معتقد است برنامه اصلی کشتی باید برای درخشش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تدوین و اجرایی شود.
پژمان درستکار این موضوع را در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مطرح کرد و گفت: «معلوم نیست ما تا چه زمانی باشیم، اما هدف و برنامه اصلی کشتی باید المپیک پاریس باشد. ضمن اینکه ما سال آینده علاوه‌بر قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم و سال بعدی نیز جهانی گزینشی المپیک در پیش است. سه سال سخت را پیش رو داریم و قطعاً با برنامه‌ریزی المپیک محور، امیدوار هستیم با سهمیه کامل و شانس طلاهای بیشتر به المپیک بعدی برویم.»
وی با اشاره به دو قطب کشتی جهان یعنی روسیه و آمریکا گفت: «هرکدام از این کشورها همواره دو یا سه مدال طلای المپیک می‌گیرند. مطمئناً آنها شانس بیشتری برای طلا دارند که به دو مدال می‌رسند. ما هم باید به نقطه‌ای برسیم که اینگونه عمل کنیم چراکه اگر برای یک مدال طلا به میادین مهم برویم همان مدال را هم نمی‌گیریم»