kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

سرمایه‌گذاری کره جنوبی روی موشکی که قدرت تخریب اتمی دارد

کره جنوبی می‌گوید در مراحل پایانی توسعه یک موشک بالستیک زمین به زمین قرار دارد که قدرتش به‌اندازه یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی است.

 


انتشار این خبر توسط خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در حالی است که اخیرا کره جنوبی طرح‌های پیشنهادی بودجه‌ای خود با هدف تقویت ظرفیت دفاعی‌اش علیه کره شمالی را رونمایی کرده بود. بر اساس گزارش مذکور که اخیرا منتشر شده، این سلاح جدید قادر به حمل یک کلاهک تا میزان سه تن وزن بوده و برد پروازی ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را دارد. گفتنی است، مشخصات این موشک و بُردِ آن پیامی برای پیونگ یانگ، همسایه شمالی، این کشور است که سال‌هاست در حال توسعه موشک‌های بالستیک خود است و می‌توان گفت این موشک جدیدترین مورد در رقابت دو کره بر سر توسعه موشک‌های متعارف است.
به گزارش ایسنا، این موشک برای از بین بردن تاسیسات موشکی و پایگاه‌های زیرزمینی با نفوذ به تونل‌های زیرزمینی و بی‌اثر کردن موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره پیما قبل از پرتابشان طراحی شده است. در این گزارش بیان شد، این موشک همچنین می‌تواند در صورت شلیک شدن از نزدیکی مرز دو کره به همه نواحی کره شمالی برسد.
گفتنی است، این پروژه در پی برداشته شدن محدودیت‌ها علیه توسعه موشک که از سوی آمریکا اعمال شده بودند به پیش برده شده است. دولت کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای گفته: «ما به توسعه موشک‌های دقیقتر و قدرتمندتر و با برد بیشتر با هدف اعمال بازدارندگی و دستیابی به صلح و امنیت در شبه جزیره کره خواهیم پرداخت». نکته محل تأمل آن است که همچنان حتی برای رهبرانِ سیاسیِ کشورِ توسعه‌یافته‌ای چون کره جنوبی نیز مسیر صلح از درون لوله‌های توپ و تفنگ می‌گذرد!
کره جنوبی یک قدرت اقتصادی و کره شمالی یک قدرت نظامی است. اتحاد این دو یعنی یک ابرقدرت جدید جهانی. قطعا آمریکایی‌ها بیشترین نفع را از این اختلافات و تنش‌های نظامی دو کشور می‌برند و هرگز راضی نخواهند شد این دو با یکدیگر آشتی کنند!