kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

آخرین اخبار از پارالمپیک 2020

 

رضایی: برنامه‌مان قهرمانی بدون دادن یک ست بود، اما نشد
سرمربی تیم والیبال نشسته ایران پس از قهرمانی در پارالمپیک توکیو با ابراز خرسندی از کسب طلای رقابت‌ها گفت که بازیکنانش عالی ظاهر شدند.
هادی رضایی پس از قهرمانی والیبال نشسته در پارالمپیک توکیو گفت: تیم بازی خوبی انجام داد. ما برنامه داشتیم بدون حتی یک ست باخت قهرمان شویم، اما این اتفاق نیفتاد اما از نتیجه راضی هستیم و خوشحالم که به مقام قهرمانی رسیدیم. وی ادامه داد: جمع‌بندی فنی باید بعدا انجام شود اما به هر حال حریفان ما نیز دنبال برد هستند. مقابل ایران جدی‌تر ظاهر می‌شوند. رضایی تصریح کرد: بچه‌ها خیلی خوب کار کردند، ست سوم کمی افت کردیم و نتیجه را واگذار کردیم، اما برگشتیم و جبران کردیم. سرمربی تیم والیبال نشسته ایران در پاسخ به اینکه آیا از مجموع عملکرد تیم راضی است، ادامه داد: اگر یک ست را نمی‌باختیم به چیزی که می‌خواستیم و برنامه داشتیم می‌رسیدیم، اما خوشحالم از این مدال و تکرار قهرمانی. وی در پایان از زحمات مسئولان و همه بازیکنان در راه آماده ‌سازی تیم و حمایت‌های انجام شده تشکر کرد.
محمدیان: برای کسب مدال طلا آمده بودم
دارنده مدال نقره پرتاب وزنه بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: برای کسب مدال طلا به این بازی‌ها آمده بودم و توان شکست حریف چینی را هم داشتم اما متاسفانه به دلیل شرایط جوی، از کسب مدال طلا باز ماندم.
سجاد محمدیان بعد از کسب مدال نقره پرتاب وزنه بازی‌های پارالمپیک توکیو، گفت: بارندگی و وضعیت جوی هوا روی کیفیت مسابقه تاثیر گذاشت ولی در مجموع راضی بودم؛ هرچند که رکورد شخصی خودم را نزدم. مدال نقره‌ام را تقدیم به تمام شهدای عزیز ایران و بخصوص شهید رشید سپهوند می‌کنم.
محمدیان درخصوص برنامه‌های آینده‌اش تاکید کرد: اگر عمری باشد تمریناتم را زیر نظر آقای بهرامی ادامه می‌دهم تا در مسابقات آسیایی چین سهمیه پارالمپیک پاریس را بگیرم و آنجا هم بهتر عمل کنم.
این پرتابگر پارالمپیکی خاطرنشان کرد: در بازی‌های امروز وضعیت بدنی‌ام خوب بود. برای کسب مدال طلا آمده بودم و می‌توانستم حریف بریتانیایی را شکست بدهم. رکوردهای شخصی‌ام دور از دسترس نبود، اما شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بود.محمدیان در پایان گفت: از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون و تمام عزیزانی که برای ما زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.
ارم: آسیب دیدگی داشتم اما در پارا آسیایی جبران می‌کنم
تیرانداز پارالمپیکی ایران پس از حذف از پارالمپیک توکیو گفت: قطعا در بازی‌های پارا آسیایی این شکست را جبران خواهم کرد.
سمیرا ارم در مرحله مقدماتی رقابت‌های تپانچه ۵٠ متر مختلط کلاس SH۱ بازی‌های پارالمپیک توکیو با کسب ۴۶۵ امتیاز در جایگاه ٣۴ ایستاد و از صعود به فینال بازماند.
او پس از ناکامی در صعود به فینال گفت: من پیش از این رقابت با آسیب‌دیدگی شدید دست به‌گریبان بودم و این آسیب دیدگی من را اذیت کرد. کتف سمت چپ من آسیب دیده بود و در طول مسابقه نیز من را اذیت کرد. پیش از مسابقه بخاطر آسیب دیدگی در درمانگاه بودم. ان‌شاءالله در بازی‌های پاراآسیایی جبران خواهم کرد.
زهرا نعمتی عضو شورای ورزشکاران IPC شد
زهرا نعمتی عضو شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک شد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک ۶ عضو تازه انتخاب شده شورای ورزشکاران
(۴ زن و ۲ مرد) IPC را معرفی کرد که این افراد با حضور زهرا نعمتی تا ۳ سال آینده و بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در این شورا فعالیت خواهند کرد.
اعضای این کمیسیون به شرح زیر هستند:مارتینا کایرونی از ایتالیا
(پارادوومیدانی)،دانیل دیاس از برزیل (پارا شنا)،عمارا دیورند الیاس از کوبا (پارادوومیدانی)،تاکایوکی سوزوکی از ژاپن (پارا شنا)،جیتسکه ویسر از هلند (بسکتبال با ویلچر) و زهرا نعمتی از ایران (پارا تیروکمان).
این کمیته متشکل از ۶ نماینده از رشته‌های تابستانی و ۳ نماینده از رشته‌های زمستانی هست و صدای ورزشکار دارای معلولیت در سرتاسر جهان است.انتخابات شورای ورزشکاران IPC از تاریخ ۱۹ اوت الی ۳ سپتامبر در دهکده بازی‌های پارالمپیک در توکیو برگزار شد و در مجموع ۲۴۴۷ ورزشکار،
۵۵.۵ درصد تمام ورزشکاران حاضر در این دوره از بازی‌ها، با رای خود نمایندگانشان را انتخاب کردند. مشارکت در این دوره با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به دوره قبل(ریو ۲۰۱۶) همراه بود.
زهرا نعمتی پس از قرار گرفتن در جمع اعضای شورای ورزشکاران IPC گفت: «ورزشکاران معلول انسان‌هایی توانمند هستند که سختی‌های جهان را به سخره می‌گیرند. می‌خواهم صدای رسای این انسان‌های قدرتمند در IPC و در جهان باشم.» این کمیته به عنوان پلی بین ورزشکاران و سیاست گذاران عمل می‌کند و تاثیر بسیار مهمی در رشد و توسعه جنبش پارالمپیک در دنیا دارد.
۳ نماینده دیگر این شورا نیز از بین ورزشکاران ورزش‌های زمستانی در بازی‌های پکن ۲۰۲۲ انتخاب می‌شوند.
کهتری: از عملکرد تیم راضی نیستم
سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: همه شرایط برای موفقیت تیم فراهم شده بود. سرمربی تیم ملی پارا تیروکمان بعد از این‌که تیم میکس ریکرو نتوانست به مدال این رقابتها دست پیدا کند، گفت: همه شرایط برای پاراتیروکمان فراهم شده بود اما از نتیجه کسب شده راضی نیستم.
مجید کهتری سرمربی تیم پارا تیروکمان بعد از شکست میکس ریکرو و عدم دست یابی به مدال، گفت: خانم نعمتی و غلامرضا رحیمی تمام تلاش خود را کردند. زحمت زیادی هم کشیده بودند اما خوب نتیجه نداد. ما سه نفر برای این مسابقه رفتیم، دو ورزشکار و بنده به عنوان سرمربی و اگر هم اشتباهی رخ داده طبیعی است که همه در آن شریک هستیم.
مجید کهتری با بیان اینکه کمی هم وضعیت آب و هوا به ضرر تیم ایران شد، ادامه داد: به هیچ عنوان به دنبال توجیه نیستم. ولی به هر حال باران هم در مسابقه کار را برای ما سخت کرد. البته خوب شرایط برای همه مساوی بود اما واقعا کشور ما باران کم می‌بارد و ما کم پیش آمده که در این وضعیت تمرین کنیم. در مقابل اروپایی‌ها همیشه بارندگی را دارند.
کهتری در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد تیم پارا تیر و کمان راضی هستید، گفت: طبیعی است که راضی‌کننده نیست. البته همه امکانات برای تیم ما فراهم شده بود. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون هر آنچه که خواستیم فراهم کردند و تیم هم هر آنچه در توان داشت ارائه کرد و حتما اگر قصوری هست متوجه بنده است.
او درباره برخی از اشتباهات هم که در مسابقه نمایندگان ایران رخ داد، اینگونه توضیح داد: فقط دو نفر در این تیم سابقه تجربه حضور در پارالمپیک را داشتند، زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی بودند. بقیه نفرات هم برای اولین به بازی‌های پارالمپیک آمدند. ضمن این‌که مسابقه هم کم اعزام شدیم و کم تجربه بودند اما حتما در آینده جبران می‌شود.
بیت سیاح: مدالم تقدیم به مادرم
پرتابگر نقره‌ای ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌گوید از رکوردش در این بازی‌ها باوجود کسب مدال راضی نیست.
صادق بیت سیاح بعد از کسب مدال نقره پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو گفت: خوشحال شدم که برای کشورم مدال گرفتم ولی از رکوردم راضی نیستم. می‌توانستم حتی مدال طلا بگیرم.وی افزود: پرتاب امروز من از رکوردم کمتر بود. باید برای آینده بیشتر زحمت بکشم و برنامه‌ریزی کنم تا رکوردم را ارتقا بدهم و در بازی‌های آسیایی مدال طلا بگیرم. این پرتابگر نیزه ایران در پایان تاکید کرد که مدال نقره خود را به مادرش تقدیم می‌کند.
شهاب: فکر می‌کردم شکست حریف بریتانیایی
کار سختی باشد
بانوی پاراتکواندوی کشورمان تأکید کرد که حضورش در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو فقط با نگاه حمایتی نبوده است.
رایحه شهاب بعد از ناکامی در دستیابی به مدال برنز وزن ۵۸+ بانوان مسابقات تکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: تا آستانه رسیدن به مدال برنز پیش رفتم، اما به مدال نرسیدم. با توجه به اینکه حریفم(ایمی تروسدیل از بریتانیا) رنک یک دنیاست، فکر می‌کردم شکست او کار سختی باشد، اما در جریان مسابقه حتی در مقطعی پیش افتادم.وی در ادامه یادآور شد: من تا اواسط مسابقه از حریفم پیش بودم، اما او در یک بازه زمانی از من پیش افتاد و با اینکه جانانه تلاش کردم و جنگیدم، اما با اختلاف ۱۰ امتیاز باختم و به مدال برنز نرسیدم. «شما با نگاه حمایتی کمیته ملی پارالمپیک به توکیو اعزام شدید، اما فراتر از انتظار ظاهر شدید و فاصله‌ای نزدیک با مدال پارالمپیک و تاریخ‌‌سازی فاصله داشتید.»، شهاب در واکنش به طرح این موضوع گفت: من برای رسیدن به اینجا خیلی تلاش کرده بودم و صرفاً با نگاه حمایتی به توکیو نیامدم. حتماً چیزی در من دیده بودند که مرا به پارالمپیک فرستادند. اینجا پارالمپیک است و مسابقات قاره‌ای و جهانی نیست که فقط صرف حضور باشد.