kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

کوتاه اقتصادی



*سامانه مردم، ویژه دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد. به گزارش این وزارتخانه، سامانه مذکور با توجه به تاکید وزیر کار مبنی بر فراهم کردن زمینه تعامل حداکثری و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های این وزارتخانه و دریافت و استفاده از نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات صاحب‌نظران، متخصصان و اقشار مختلف در حوزه‌های مرتبط راه‌اندازی شده است.در این سامانه ضمن فراهم شدن زمینه ارتباط دوسویه میان پیشنهاد دهنده و این وزارتخانه، امکان آگاهی از وضعیت ایده‌ها و پیشنهادهای ارائه شده وجود خواهد داشت.نشانی این سامانه mardom.mcls.gov.ir است و لینک آن بر روی پورتال وزارتخانه قرار دارد.
*معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی از قطع ۳ میلیون دستگاه کارتخوان که به سامانه مالیاتی متصل نبوده‌اند خبر داد. به گزارش مهر، محمود علیزاده اظهار داشت: هنوز نظارت‌های مالیاتی بر ابزارهای پرداخت و دستگاه‌های کارتخوان تکمیل نشده است. وی گفت: ۵ تا ۶ میلیون دستگاه کارتخوان از مجموع ۱۲.۵ میلیون دستگاه فعال در کشور به عنوان مودی مالیاتی شناخته شده نیستند.علیزاده افزود: برای ساماندهی این موضوع، ارتباط ۳ میلیون دستگاه قطع شده است.وی تصریح کرد: صاحبان دستگاه‌های کارتخوان که فاقد پرونده مالیاتی هستند باید در این خصوص اقدام کنند در غیر این صورت با همکاری بانک مرکزی دستگاه آنها قطع خواهد شد.
*طبق اطلاعیه منتشر شده از شرکت گاز استان تهران، روز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ از ساعت ۹ صبح تا حدود ساعت ۱۶ بعد از ظهر، بخش‌هایی از شهرستان پاکدشت محدوده بلوار سپاه و مناطق ۲ تا‌‌۱۲ فرهنگ به علت توسعه شبکه گازرسانی و بخش‌هایی از شهرستان شهریار در محدوده شاهد شهر و صبا شهر به علت رفع نشتی زیرزمینی و تعویض شیر و بخش‌هایی از منطقه ۲۰ شهرداری تهران در محدوده بازار آهن مکان به علت توسعه شبکه گازرسانی قطع خواهد شد.
*سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: برای ساخت یک میلیون خانه چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ مگاوات به برق نیاز داریم و در زمینه تامین برق واحد‌های مسکونی باید با وزارت راه و شهرسازی و مراجع ذی‌ربط جلساتی برگزار شود.رجبی مشهدی اضافه کرد: ما سالیانه به طور متعارف چیزی بالغ بر یک میلیون مشترک به شبکه برق کشور اضافه می‌شود و اگر این یک میلیون واحد مسکونی هم به شبکه برق کشور اضافه شود نیازمند احداث نیروگاه هستیم.او گفت: قطعا برای تامین برق واحد‌های مسکونی تامین اعتبار نیاز است که طبق برآورد‌های اولیه ۱۰۰۰ مگاوات که چیزی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده، سرمایه نیاز است، ما مشکلی برای تامین برق مجتمع‌های مسکونی که قرار است سالیانه حدود یک میلیون ساخته شود نداریم.