kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد:

جهانیان شاهد شکست خفت‌آور آمریکا در منطقه هستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تناقضات بسیاری در سیاست‌های خارجی و امور بین‌المللی آمریکا وجود دارد، گفت: کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند، دستان آنها در جنایت ها و کشتار مردم یمن و سوریه به خون آغشته است.


حجت الاسلام و المسلمین سید محمد‌حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، اظهار داشت: آمریکا با تکیه بر قدرت نظامی خود در یمن، سوریه، عراق و افغانستان حضور داشته که اکنون جهانیان شاهد شکست خفت آور آمریکا در منطقه هستند.
به گزارش رسا، وی با بیان اینکه تناقضات بسیاری در سیاست‌های خارجی و امور بین‌المللی آمریکا وجود دارد، گفت: کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند، دستان آنها در جنایت ها و کشتار مردم یمن و سوریه به خون آغشته است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه تناقضات نشانه افول آمریکا و تمدن غرب در منطقه است، افزود: نیروهای جبهه مقاومت پیروز و دستاوردهای بسیاری در برابر قدرت استکبار جهانی در منطقه به دست آورده اند.
امام جمعه موقت تهران گفت: نظام اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند که در کنار مردم مظلوم به ویژه مردم بی‌پناه افغانستان قرار گیرد و از آنها حمایت کند.
وی شایسته سالاری را رمز حرکت و موفقیت در هر نظام دانست و اظهار داشت: شهردار جدید تهران باید نخست به اصلاح بودجه ریزی و تامین مالی شهرداری تهران بپردازد، زیرا که تامین مالی شهرداری تهران با فروش تراکم و بر هم زدن شکل و شمایل شهر کار غیر معقولی است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین منشور حکمرانی حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر خود با هیأت دولت سیزدهم، بر ضرورت مطالعه و استفاده دولتمردان از نامه حضرت امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر تأکید کردند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) تأمین نظام مالی، ایجاد نظام دفاعی مقتدر، اصلاح نظام تعلیم و تربیت و ایجاد نظام مهندسی، عمرانی و آبادانی کشور را چهار محور مهم برای حکمرانی ترسیم کردند.
وی بیان داشت: اگر چهار توصیه امیرالمؤمنین(ع) در دستور کار هیأت دولت سیزدهم قرار گیرد، قطعا شاهد رشد، توسعه و پیشرفت کشور خواهیم بود.