kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
نویسنده مصری:

جنگ فرهنگی خطرناک‌تر از جنگ نظامی است(اخبار ادبی و هنری)

نویسنده مصری معتقد است: گمان می‌کنیم جنگ، فقط نظامی است که با اسلحه و ابزارآلات جنگی انجام می‌شود اما باید دانست که انواع دیگری از جنگ نیز وجود دارد مانند جنگ فرهنگی که خطرش از جنگ نظامی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.


به گزارش مهر، آیات حداد، مقاله نویس مصری که بطور معمول مقالاتش در روزنامه الاهرام چاپ و منتشر می‌شود در جدیدترین مقاله خود در الاهرام به موضوع جنگ فرهنگی غرب علیه اعراب و مسلمانان پرداخته و آن را خطرناک‌تر از جنگ نظامی برشمرده است.
در بخشی از این مقاله آمده است: ما بسیار درباره جنگ نظامی می‌شنویم و این موضوع باعث شده که گمان کنیم جنگ، فقط جنگ نظامی است که با اسلحه و ابزارآلات جنگی انجام می‌شود اما باید دانست که انواع دیگری از جنگ نیز وجود دارد مانند جنگ فرهنگی که خطرش از جنگ نظامی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست. برنامه آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این دوران این نیست که با جنگ نظامی بر ما غلبه کنند بلکه آنها امروزه تلاش دارند به‌وسیله جنگ فرهنگی بر کشورهای عربی و مسلمان غلبه کنند.
در جنگ نظامی دشمن مشخص است و سربازها در میدان جنگ به دفاع برمی‌خیزند و کشته می‌شوند اما چه بسا دشمن نتواند حتی به خانه شما نزدیک شود. در جنگ فرهنگی اوضاع فرق می‌کند. دشمن بدون سلاح جنگی به داخل خانه‌ها نفوذ می‌کند و زبان، عادت‌ها، سنت‌ها و نوع پوشش ما را تغییر می‌دهد.