kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
معاون شرکت آب و فاضلاب:

مشکلی برای تأمین آب یک میلیون واحد‌ مسکونی در سال نداریم

معاون راهبری شرکت آب و فاضلاب بیان کرد: ما به شرط داشتن منابع مالی کافی، آمادگی تامین آب و فاضلاب یک میلیون واحد مسکونی وعده داده شده از سوی دولت را داریم.

 



حمید‌رضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای تامین آب یک میلیون مسکن که قرار است سالیانه توسط دولت احداث شود گفت: در حال حاضر مشخص نیست که این واحدهای مسکونی در کجای کشور ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: در واقع مطالعات اولیه در احداث این پروژه‌ها باید انجام شود که آیا این مسکن در مناطق تنش آبی یا جای دیگری ساخته می‌شود یا خیر، ولی به طور کلی باید در این زمینه مدیریت ویژه‌ای صورت گیرد.
معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: در وهله نخست باید زیر‌ساخت‌های لازم برای طرح‌های آبرسانی به این یک میلیون واحد مسکونی که قرار است سالیانه ساخته شود، فراهم گردد.
کشفی یادآور شد: خوشبختانه ما کمبود آب شرب در کشور نداریم، ولی در مناطقی که تنش آبی است به دلیل کمبود بارش چاه‌های آن مناطق آب کافی ندارند. به شرط در اختیار داشتن بودجه و منابع مالی کافی، آمادگی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی مسکن‌های جدید به طرح آبرسانی را داریم.
وی عنوان کرد: همه شهر‌ها نیازمند تأمین آب هستند که این مسئله در شهر‌های جدید به عارضه‌ای جدید تبدیل شده که باید برای آن راهکار اندیشید.
این مسئول توضیح داد: قطعا وزارت نیرو برای تامین آب این تعداد واحد‌ مسکونی که یک کار عظیم و مهم است، برنامه مدونی دارد و نمی‌تواند از کنار این پروژه بی‌توجه بگذرد. عموما تامین آب شرب این واحد‌های مسکونی دشوار است، اما به هر حال وزارت نیرو برنامه‌ای در این خصوص دارد که آن‌ها را به زودی اعلام و اجرایی می‌کند.
کشفی با اشاره به اینکه هم اکنون در مسکن‌های مهر مشکل آب و فاضلاب وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس تعهدی که داریم خدمات را ارائه می‌دهیم.