kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

آخرین اخبار از پارالمپیک 2020

 

 

طلاهای کاروان پارالمپیک ایران 2 رقمی شد
قهرمانی و رکوردشکنی
زهرا نعمتی و حامد امیری
در روز دهم پارالمپیک توکیو ورزشکاران ایران در ماده‌های دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، تکواندو و تیروکمان مسابقه دادند. حامد امیری در پرتاب نیزه توانست دهمین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد. همچنین مهدی پوررهنما در تکواندو صاحب مدال نقره شد.
دوچرخه‌سواری
مهدی محمدی در مسابقات دوچرخه‌سواری استقامت جاده کلاس C4_5 پارالمپیک توکیو به همراه 24 رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت. این رقابت زیر بارندگی شدید برگزار شد و محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت، به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند. خوشبختانه حال او خوب است و فقط کمی دستش زخم شده است. محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.
دوومیدانی
حامد امیری در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه کلاس f54 با پنج ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت. او با رکورد 31/35 علاوه‌بر مدال طلا، رکورد پارالمپیک توکیو را نیز شکست و تعداد مدال‌های طلای کاروان ایران دو رقمی و به عدد ۱۰ رسید. امیری پرتابهایی به طول 31/27، 29/49، 29/99، 31/35، 28/16 را داشت و پرتاب آخرش خطا شد.
تکواندو
مهدی پوررهنما، دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان در رقابت‌های وزن منهای 75 کیلوگرم پاراتکواندو در دور اول رقابت‌ها استراحت داشت. او در اولین دیدارش به مصاف فاتح سلیک از ترکیه رفت و توانست با برتری قاطع با نتیجه 37 بر 21 به برتری دست یابد. پوررهنما در مرحله نیمه نهایی برابر نورلان دومبایف از قزاقستان با نتیجه 24 بر 6 به پیروزی رسید و راهی فینال شد. او در فینال برابر لوپز گارسیا از مکزیک با نتیجه 26 بر 20 شکست خورد و مدال طلای این رقابت‌ها را از دست داد و به مدال نقره رسید.
تیر و کمان
غلامرضا رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تیروکمان ریکرو بازی‌های پارالمپیک توکیو به مصاف کوین ماتر از آمریکا رفت و با نتیجه 6 بر 5 و در تیر طلایی تن به شکست داد. رحیمی که با صدرنشینی در مرحله تعیین رنکینگ و با رکوردی بالاتر از حدنصاب پارالمپیک به این مرحله از مسابقات رسیده بود، امروزدر بخش میکس ریکرو با همراهی زهرا نعمتی به مصاف حریفانش خواهد رفت.
امیری: مدالم با عشق تقدیم به سردار دل‌ها
ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو را به سردار شهید قاسم سلیمانی تقدیم کرد.
حامد امیری بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک با بیان اینکه حدود سه ماه بدن‌سازی نداشتم و تنها پرتاب کردم گفت: مصدومیت پشت بازو موجب شد تا من حتی اعلام کنم توانایی رسیدن به پارالمپیک را ندارم اما خدا کمک کرد و برگشتم. من پرتاب‌هایم را دلی و برای مردم انجام دادم و مدالم را نیز با عشق به سردار دل‌ها تقدیم می‌کنم.
او ادامه داد: باید از بهمن رضایی رئیس‌انجمن دوومیدانی، محمد شروین اسبقیان رئیس‌فدراسیون و محمود خسروی وفا تشکر کنم که به من اعتماد و من را اعزام کرد این مدالم پاسخ اعتماد آنان است. باید بگویم تمرینات سختی در ۲ سال پیش داشتم و از تمام کسانی که همراه و یاورم بودند تشکر کنم. این مدال تنها برای امیری نیست بلکه متعلق به تمام زحمتکشان ورزش پارالمپیکی ایران است.
دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در زمینه رکوردشکنی خود گفت: رکورد قبلی متعلق به یک ایرانی بود و افتخار می‌کنم به عنوان عضو کوچکی از ورزش، آن را به نام کشورم ارتقاء دادم.وی در پایان این را هم عنوان کرد: کسب مدال پارالمپیکی بسیار سخت‌تر از آیتم‌های مردان آهنین است.
زهرا نعمتی: از بالارفتن پرچم ایران خوشحالم
دارنده ٣ مدال طلای پارالمپیک پس از موفقیت در توکیو گفت: خوشحالم که تاریخ‌‌سازی کرده‌ام. زهرا نعمتی درباره کسب مدال طلای ریکرو انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. از همه مربیان و مسئولان پارالمپیک تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: این یک لحظه تاریخی بود. من تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پرچمدار پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیروکمان پارالمپیک تاریخ ‌سازی کردیم و تنها ورزشکاری هستم در تاریخ تیروکمان که با سه طلا در سه دوره هت تریک کرده‌ام. نعمتی با اشاره به شرایط «تیر طلایی» تصریح کرد: نمی‌دانم چگونه تیر طلایی را زدم. واقعا به خدا واگذار کرده بودم. وی با اشاره به مزین شدن نام کاروان به نام سردار دلها افزود: این موفقیت حتما به برکت نام سردار دلها بوده است و خوشحالم که به برکت این نام صاحب مدال طلا شدم.
پیروج: مدال نقره‌ام را به شهید عبدالمجیدی
و مردم ایران تقدیم می‌کنم
پرتابگر نیزه ایران در پارالمپیک توکیو بعد از کسب مدال نقره این بازی‌ها گفت: حریفم دور از انتظار ظاهر شد و به مدال طلا رسید.
علی پیروج بعد از کسب مدال نقره پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: حریف بریتانیایی من دور از انتظار ظاهر شد و مدال طلا گرفت. متاسفانه دیر به خودم آمدم و او هم بر جریان مسابقه مسلط شد.وی ادامه داد: خدا را شکر مدالم از برنز به نقره رسید و دست خالی بر نمی‌گردم.
این مدال‌آور ایران در پارالمپیک توکیو درخصوص لغزنده بودن زمین به دلیل بارندگی و تاثیر آن بر عملکردش گفت: خیلی به بارندگی توجه نکردم. برای کسب مدال طلا آمده بودم ولی متاسفانه نشد. من ۲۳ ساله هستم. با توکل به خدا بعد از کمی استراحت، خودم را برای پاراآسیایی و سپس پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کنم.پیروج در پایان گفت: مدال نقره ام را به کاظم عبدالمجیدی شهید هشت سال دفاع مقدس و مردم ایران تقدیم می‌کنم.
تجلیل از‌هاشمیه متقیان برای عشق به ایران، پرچم و سرود ملی
هاشمیه متقیان، مدال آور طلایی دوومیدانی پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای عشق به ایران، پرچم و سرود ملی، شایسته دریافت هدیه معنوی کاروان فرهنگی ورزشی سردار دلها شناخته شد.
وطن دوستی این بانوی طلایی ایران در مراسم اهدای مدال هنگام به اهتزار درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و نواخته شدن سرود ملی، جلوه‌ای زیبا و احساسی مقدس را به نمایش گذاشت که به عنوان‌نماد غرور ملی ایرانیان، مورد توجه کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفت.
با توجه به اینکه متقیان به ایران بازگشته، کمیته ملی پارالمپیک قبل از
فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان، هدیه‌ای معنوی شامل یک حلقه انگشتری ساخته شده از سنگ حرم حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) به وی تقدیم خواهد کرد.
متقیان به مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در آبان ماه نیز دعوت شد تا از وی تجلیل به عمل آید.
هدیه معنوی به سعید افروز برای اهتمام به نماز
کمیته ملی پارالمپیک از سعید افروز، قهرمان طلایی دوومیدانی پارالمپیک تقدیر کرد. اهتمام ویژه سعید افروز به نماز در کاروان فرهنگی ورزشی سردار دل‌ها موجب شد تا کمیته ملی پارالمپیک از این قهرمان طلایی دوومیدانی پارالمپیک تجلیل کند.در دهکده بازی‌های توکیو۲۰۲۰ مصادف با ایام ماه محرم، هدیه‌ای معنوی شامل یک حلقه انگشتری ساخته شده از سنگ حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) به افروز تقدیم شد. ضمنا سعید افروز به مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در آبان ماه دعوت شد تا از وی تجلیل به عمل آید.
روز پایانی و امید به کسب چند مدال
کاروان ایران با کسب دو مدال دیگر به استقبال روز پایانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رفت و امیدوار است با مدال‌هایی که امروز کسب خواهد کرد، به طلسم قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر در پارالمپیک پایان بدهد.
امروز (شنبه) پارالمپیک توکیو برای ایران به پایان می‌رسد. آخرین روز ورزش ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک شلوغ و پر برنامه است و ما در پنج رشته ورزشکار خواهیم داشت.
در تیراندازی میکس، ساره جوانمردی و سمیرا ارم با حریفانشان رقابت می‌کنند.
در پرتاب وزنه F۳۴، سیامک صالح فرج زاده از صبح در مرحله نهایی کارش را شروع می‌کند و در بعدازظهر هم صادق بیت سیاح و سجاد محمدیان در پرتاب نیزه حضور خواهند داشت.
در تکواندو، اصغر عزیزی اقدم و رایحه شهاب به ترتیب در اوزان مثبت ۷۵ و منهای ۵۸ کیلوگرم برای کسب مدال تلاش می‌کنند.
در تیروکمان، زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در ماده میکس ریکرو به میدان می‌روند و در پاراکانو هم اسلام جاهدی و شهلا بهروزی راد در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال در کنار حریفانشان قرار می‌گیرند.
در نهایت، تیم ملی والیبال نشسته در دیدار فینال پارالمپیک با روسیه دیدار خواهد کرد.