kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها

اروپا نام آمریکا را از لیست کشورهای امن کرونایی خط زد

 

اتحادیه اروپا به علت افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها از کرونا در آمریکا، این کشور را از فهرست کشورهای امن کرونا حذف کرد. کرونا در برخی ایالت‌های جنوبی آمریکا غوغا می‌کند.
تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آمریکا دوباره و به دنبال شیوع گسترده کرونای دلتا در برخی ایالات‌های جنوبی این کشور روند صعودی به خود گرفته است. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز» تا عصر دیروز تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا از مرز 40 میلیون و 114 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 658 هزار نفر رسید. با افزایش تعداد مبتلایان در این کشور«شورای اتحادیه اروپا » نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «به دلیل افزایش موارد ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا در آمریکا و چند کشور دیگر به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری به این کشور خودداری کنند». آمریکا به طور میانگین روزانه 100 هزار مبتلا و بیش از 1100 فوتی دارد.
اتحادیه اروپا قصد دارد علاوه‌بر آمریکا، رژیم صهیونیستی، کوزوو، لبنان، مونته نگرو و مقدونیه شمالی را نیز از فهرست مکان‌های امن حذف کند. بر اساس این فهرست، مرزهای خارجی اتحادیه اروپا که سال گذشته در چارچوب اقدامات مقابله با همه‌گیری کاملا بسته شده بود به آلبانی، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بوسنی و هرزگوین، برونئی، کانادا، ژاپن، اردن، نیوزلند، قطر، مولداوی، عربستان‌، صربستان، سنگاپور، کره جنوبی و اوکراین به صورت تدریجی باز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، توصیه شورای اروپا به کشورهای عضو الزامی نیست و در نتیجه هر کشور اروپایی ممکن است مقررات خود را در مورد مسافران آمریکایی به اجرا بگذارد. در بیانیه شورای اروپا آمده: «مسافرت‌های غیرضروری از کشورهایی که در فهرست امن قرار ندارند مشمول محدودیت‌هایی خواهد شد. البته این توصیه ناقض مقررات عمومی نیست و کشورهای عضو می‌توانند به طور موقت این محدودیت را در مورد مسافرانی که واکسن کامل زده‌اند بردارند».
بر اساس گزارش‌ها قبل از بحران کرونا هر سال حدود ۱۵ میلیون گردشگر آمریکایی به اروپا سفر می‌کردند و اعمال محدودیت در مورد آنها می‌تواند به صنعت گردشگری اروپا میلیاردها دلار لطمه بزند.این تصمیم شورای اروپا شامل انگلیس نخواهد شد که از آغاز سال جاری میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج شده است. بریتانیا از اوایل ماه اوت ورود مسافران آمریکایی را که واکسن زده‌اند آزاد کرد.