kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
عبدالملکی:

اجازه ادامه فعالیت به مدیران ناسالم را نمی‌دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با‌ اشاره به اختصاص مسئولیت‌های اقتصادی به ده‌ها نفر از اعضای ستادهای انتخاباتی در دولت قبل، گفت: برخی مدیران برکنار شده‌اند و به هیچ عنوان با مسئله فساد مماشات نمی‌کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌اله عبدالملکی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه بیشتر همکاران ما پاک دست و با تقوا هستند، تصریح کرد: افرادی که تعداد آنها کم نیست در این وزارتخانه نفوذ کرده‌اند و ما به صورت جدی مبارزه با فساد را آغاز کرده‌ایم.
وی گفت: در چند روز گذشته، برخی مدیران برکنار شده‌اند و به هیچ عنوان با مسئله فساد مماشات نمی‌کنیم و برای برخورد قضائی با این افراد، دوستان دیگری کار‌ها را پیگیری می‌کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: قطعا مبارزه با فساد را بر اساس سیاست‌های رسانه‌ای به اطلاع مردم می‌رسانیم.
عبدالملکی افزود: ده‌ها نفر که در ستاد‌های انتخاباتی دوره‌های گذشته حضور داشتند در مسئولیت‌های اقتصادی قرار داده شده‌اند که شناختی از آن بخش ندارند و بخشی از ناکارآمدی نیز به دلیل انتصاب این افراد است.
وی بیان کرد: چه دلیلی دارد فردی که در ستاد انتخاباتی فعال بوده است مدیرعامل یا رئیس‌هیئت مدیره بخشی باشد که هیچ درکی از آن موضوع اقتصادی ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور پای مبارزه با فساد باشد قطعا این کار انجام می‌شود و اگر نباشد، مبارزه با فساد انجام نخواهد شد.
عبدالملکی تصریح کرد: عده ای، صاحبان قدرت و ثروت را مافیا می‌دانند، اما این‌ها قدرت‌های پوشالی هستند و این طور نیست که همه جا را گرفته باشند و کسی نتواند با آنها برخورد کند.
وی یادآور شد: ممکن است آنها یک سری رفتار‌های مذبوحانه رسانه‌ای نیز انجام دهند که هیچ اهمیت و اثری در مبارزه با فساد نخواهد داشت.
به گفته این مسئول، اگر در مبارزه با فساد عزم جدی وجود داشته باشد بسیاری از این افراد استعفاء می‌دهند؛ البته مراحل قضائی حتماً باید پیگیری و انجام شود.
عبدالملکی گفت: در چند ماه آینده پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه خود انجام می‌دهم و مدیران کارآمد و پاکدست قطعا ارتقاء می‌یابند.