kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد

ادامه تظاهرات فلسطینی‌ها را با گلوله و جنگ پاسخ می‌دهیم!

 

به دنبال برگزاری سومین شب از تظاهرات ضد صهیونیستی مردم غزه، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه را تهدید به حمله نظامی کرد. صهیونیست‌ها تنها افرادی هستند که هیچ ابایی از اینکه بگویند، پاسخ معترضان را با گلوله می‌دهیم، ندارند!
دوشنبه شب سومین شبی بود که شهروندان فلسطینی در اعتراض به ادامه محاصره نوار غزه و عمل نکردن رژیم صهیونیستی به وعده‌های خود برای گشودن گذرگاه‌های این منطقه به روی کالاهای مورد نیاز‌، راهپیمایی مسالمت‌آمیز برگزار کردند، اما مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار می‌گیرند. حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی مسالمت‌آمیز شهروندان فلسطینی در شرق نوار غزه با زخمی شدن شماری از آنها همراه شد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی(وفا)، نظامیان رژیم اشغالگر که در داخل مواضع نظامی و پشت خاکریزهای شرق نوار غزه مستقر بودند به سمت تجمع شهروندان فلسطینی در نزدیکی نوار مرزی شرق شهر غزه و شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند. نظامیان صهیونیست همچنین به سمت راهپیمایی‌کنندگان فلسطینی بمب‌های گازی و گاز اشک آور شلیک کردند. در این حملات، دست‌کم سه جوان فلسطینی به ضرب گلوله واقعی زخمی شد که حال یکی وخیم گزارش شده است. در همین حال نظامیان اشغالگر بمب‌های نوری در آسمان خان یونس و شرق شهر غزه پرتاب کردند و هواپیماهای شناسایی این رژیم هم بر فراز همین مناطق گشت‌زنی می‌کردند.
تظاهرات چند هزار نفری ساکنان نوار غزه در مرز شهرک‌های صهیونیست‌نشین هشدار «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی را در پی داشت. کوخاوی شامگاه دوشنبه طی سخنرانی برای مقام‌های نظامی این رژیم، هشدار داد اگر آرامش در مرزهای غزه برقرار نشود، ارتش اسرائیل نیز عملیات رزمی جدیدی را علیه این منطقه شروع می‌کند. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با تهدید غزه به آغاز عملیات نظامی، مدعی شد: «آرامش و امنیت به بهبود وضعیت معیشتی کمک می‌کند اما تروریسم و شورش فقط منجر به واکنش یا عملیات کوبنده می‌شود. واقعیت زندگی [مردم غزه] می‌تواند کاملا تغییر کند اما تا زمانی که اقدامات تروریستی ادامه دارد، این اتفاق نمی‌افتد».
در مقابل «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت که تهدیدهای «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد ارتش رژیم اشغالگر درباره آمادگی ارتش این رژیم برای عملیات نظامی در غزه مصرف رسانه‌ای دارد. به گزارش المسیره، القانوع تاکید کرد:« این تهدیدها هرگز مردم ما را نخواهد ترساند و مردم ما به مبارزه خود با روش‌های مختلف ادامه می‌دهند تا تمام خواسته‌های خود را برآورده کنند.» این مقام حماس با اشاره به اینکه شمشیر نبرد سیف القدس غلاف نشده است، گفت:
« انعکاس نبردی که مقاومت انجام داد، هنوز در میان ارتش متزلزل دشمن صهیونیستی طنین‌انداز است و از عواقب آن
رنج می‌برد.»
مرگ نظامی صهیونیست
خبر دیگر اینکه، بارئیل شموئیلی افسر تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از گذراندن
۹ روز در بیمارستان و به علت شدت جراحات وارده، مرد. او زمانی که در حال هدف قرار‌دادن ساکنان غزه با سلاح تک‌تیرانداز بود، هدف دو گلوله کلت قرار گرفت. در آن روز ۴۱ فلسطینی که برای بزرگداشت پنجاه و دومین سالروز به آتش‌ کشیدن مسجدالاقصی دست به تظاهرات زده بودند با شلیک تک تیراندازهای صهیونیست زخمی شده و دو فلسطینی نیز از جمله یک کودک به شهادت رسیدند. تصویر جوان فلسطینی در حال شلیک به سوی او در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی فلسطینی‌ها بارها بازنشر شده است.
فیلمی که از لحظه تیراندازی به سمت وی منتشر شده، نشان می‌دهد که فلسطینی‌ها در نزدیکی مرز غزه متوجه مخفیگاهش شده و به سمت او سنگ پرتاب می‌کنند و در این میان، یک فلسطینی وارد شده و دو گلوله کلت به داخل آن مکان شلیک می‌کند. پس از هدف قرار گرفتن این نظامی، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به بمباران مناطقی در غزه از جمله چند مقر
حماس کردند.