kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

حمله پهپادی به فرودگاه أبها در جنوب عربستان؛ همه پروازها لغو شدند

در پی حمله یک پهپاد انتحاری شده به فرودگاه بین‌المللی «أبها» در جنوب عربستان‌، تمام پروازها در این فرودگاه متوقف شد.


رسانه‌های یمنی بامداد سه شنبه اعلام کردند، یک پهپاد انتحاری فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان را هدف گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای گفته، این پهپاد پیش از اصابت به فرودگاه، هدف گرفته شده است. اما «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی اذعان کرد که طبق اطلاعات اولیه، در پی این حمله هشت نفر مجروح شده‌اند؛ اما با این حال، او به هویت این هشت نفر هیچ اشاره‌ای نکرد. وی همچنین اعلام کرد که به یک هواپیمای «غیرنظامی» در این فرودگاه خسارت وارد شده است. در همین ارتباط «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش کرد، مراکز رصد ناوبری بامداد سه‌شنبه از لغو پرواز به فرودگاه خبر داده‌اند و این به معنای توقف ناوبری هوایی در فرودگاه مذکور و تحقق اهداف این حمله است. فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزو فرودگاه‌هایی هستند که بیشترین حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن از این دو مکان انجام می‌شود.
روز دوشنبه نیز در حمله موشکی انصارالله به پایگاه نظامی «العند» در جنوب عربستان که محل استقرار برخی از نظامیان آمریکایی است بیش از 40 نظامی کشته شدند. وقتی انقلابیون یمن این پهپاد را به فرودگاه ابها فرستادند که، جنگنده‌های سعودی مشغول بمباران شهرهای یمن بودند!
ارسال پشه بند برای مردم یمن!
از سوی دیگر، خبر رسیده سعودی‌ها به اسم «کمک‌های مردمی برای یمن» برای مردمی که بمبارانشان می‌کنند، پشه بند فرستاده! و دولت نجات ملی یمن هم این کمک‌ها را پس فرستاده است. آنطور که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «جابر الرزاحی» نوشته، مدیر شاخه شورای عالی هماهنگی مسائل انسان‌دوستانه یمن گزارش داده که «سرویس‌های امنیتی در بندرگاه الحدیده،
6 کانتینر پشه‌بند را توقیف کردند».
الرزاحی همچنین نوشته که سازمان بهداشت جهانی این محموله را از مرکز «ملک سلمان» دریافت کرده است. وی در انتقاد از این اقدام ریاض، گفت: «اقدامات گمراه‌کننده سازمان بهداشت جهانی برای دریافت محموله پشه‌بند برای ملتی را محکوم می‌کنیم که با موشک‌ها و جنگنده‌های سعودی کشته می‌شوند». این مسئول یمنی خطاب به ریاض گفت: «کسی که زنان و کودکان یمن را می‌کشد و از غذا و داروی آنان ممانعت می‌کند، نمی‌تواند هیچ کمکی به آنان بکند تا زندگیشان را نجات دهد». الرزاحی از سازمان بهداشت جهانی خواست تا یمن اقدامات لازم را برای از بین بردن این محموله انجام نداده است، آن را مرجوع کند. وی همچنین از نهاد بین‌المللی خواست که به خاطر این رفتار، رسما از ملت و دولت یمن عذرخواهی کند.
این کمک‌ها در حالی است که نیروی هوایی ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته ۲۵ نوبت مناطق متعدد از استان مأرب را بمباران کرد.