kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
وزیر صنعت:

کنترل تورم را با جدیت دنبال می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با جدیت درصدد کنترل تورم هستیم تا بتوانیم این بیماری اقتصادی را در طی چندسال کاهش و شرایط اقتصادی را به سمت مطلوب هدایت کنیم.

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید رضا فاطمی امین در خصوص رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی توضیح داد: در کوتاه‌مدت دو اولویت تنظیم بازار و تورم را در نظر داریم و برای رسیدن به این هدف با دوستان در وزارتخانه‌های دیگر جلساتی را شروع که تسلط به جریان تولید و توزیع کالا داشته باشیم تا بتوانیم کمبود‌ها را پیش‌بینی کنیم.
وزیر صمت اضافه کرد: تعیین اولویت‌ها و مشخص کردن آن‌ها در زیرمجموعه‌ها، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت چهار عامل مؤثر برای حرکت به سمت حکمرانی در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری هستند.
فاطمی امین ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا کسب و کار‌ها به سمت اولویت‌ها حرکت کنند، همچنین در حوزه تسهیل‌گری وقتی مسیر قطعی شد، حرکت کسب و کار‌ها به سمت اولویت‌ها تسهیل خواهد شد.
وی با اشاره به مصوبه سال 92 که دولت را مکلف کرده تا پایان سال جاری سامانه تجارت را راه‌اندازی کند این مسئله را در اولویت برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: این سامانه به ما اطلاعات بسیار خوب و لازم برای پیش‌بینی و اعمال قواعد مشخص می‌کند و همچنین در این سامانه بعضی موارد وارداتی هم تحت تأثیر ارز هستند که آن‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهد.
وزیر صمت با تأکید بر اینکه این سامانه اطمینانی از جهت تأمین کالا را به ما می‌دهد تا بتوانیم تا انتهای سال بازار را کنترل کنیم، تصریح کرد: با جدیت درصدد کنترل تورم هستیم تا بتوانیم این بیماری اقتصادی را در طی چندسال کاهش و شرایط اقتصادی را به سمت مطلوب هدایت کنیم.