kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
آمریکا

آتش‌سوزی گسترده و طوفان سهمگین

 

آتش سوزی‌های گسترده با‌زهم به کالیفرنیا بازگشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یازده آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا گزارش‌شده که بزرگ‌ترین آن موسوم به آتش‌سوزی دیکسی، روستای‌گرینویل را تقریباً به‌طور کامل نابود کرده است. تاکنون هزاران نفر هم به مناطق امن منتقل‌شده‌اند. آتش‌سوزی دیکسی که دومین آتش‌سوزی بزرگ تاریخ کالیفرنیاست، از سیزدهم ژوییه شروع‌شده و بیشتر از ۱۸۷ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع را از بین برده است. خبردیگر از آمریکا اینکه وقوع طوفان «آیدا» در ایالت لوئیزیانای آمریکا و خسارات ناشی از آن، باعث فشار مضاعف بر بیمارستان‌هایی شده که این روزها مملو از بیماران کرونایی هستند.
به گزارش ایسنا، توفند آیدا در حالی ایالت لوئیزیانا را درنوردیده که بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه در این ایالت مملو از بیماران کرونایی ناشی از موج چهارم شیوع کووید۱۹ هستند و این ایالت از روز یکشنبه با چالش طوفان آیدا و پیامدهای مختل‌کننده آن رو‌به‌رو شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت ایالت لوئیزیانای جنوبی گفت: در این شرایط در صورتی که از نظر پزشکی مشکلی وجود نداشته باشد، بیمارستان‌ها تعداد کمی از بیماران خود را مرخص می‌کنند. بنابر گزارش‌ها، طوفان در شرایطی به این ایالت رسیده که بیمارستان‌های آن به خاطر چهارمین موج بیماری همه گیر کووید۱۹ ناشی از سویه بسیار مسری دلتا و نیز سرعت پایین واکسیناسون، مملو از بیماران کرونایی بوده‌اند. فرماندار این ایالت گفت: بیش از دو هزار و 400 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های لوئیزیانا بستری هستند. جان بل ادواردز افزود: بیمارستان‌های ما در مناطق پرخطر به لحاظ شرایط ایمنی قرار دارند. در عین حال گزارش‌ها حاکیست که حوادث مرتبط با طوفان می‌تواند مصدومیت‌هایی را نیز در پی داشته باشد که میزان مراجعات به بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین موضوع تخلیه ساختمان‌ها و مراکز نگهداری از بیماران و سالمندان در شرایط وقوع طوفان از نکات مهم ایمنی است اما در چنین شرایطی، تخلیه بیمارستان‌های بزرگ معمولا امکانپذیر نیست چراکه مکان مناسب دیگری برای انتقال بیماران وجود ندارد. در عین حال به دلیل قطعی گسترده برق در پی وقوع طوفان،‌ تمرکز اصلی مسئولان بیمارستانی باید روی تامین ژنراتورهای آب و برق به منظور تداوم ارائه خدمات ضروری به بیماران باشد. به گزارش فاکس نیوز، قطعی گسترده برق در پی وقوع طوفان سهمگین آیدا در این ایالت باعث قطع برقِ دستگاه‌های تنفس مصنوعی متصل به بیماران کرونایی شده و در مواردی نیز خطوط تلفن بیمارستانی را مختل کرده است.