kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

روضه‌های روایی امام حسن مجتبی(ع) برای اولین بار کتاب شد(اخبار ادبی و هنری)

مدیرعامل موسسه قدیم‌الاحسان با‌ اشاره به اینکه اولین کتاب درخصوص روضه‌های روایی و مصائب حضرت امام حسن(ع) منتشر شد، گفت: کتاب «حسنیه مأثور»، در ادامه کتاب‌های روضه روایی این موسسه، بعد از فاطمیه و حسینیه تالیف و منتشر شد.


جواد حیدری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدیم‌الاحسان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیئت خبرگزاری فارس اظهار داشت: کتاب
«حسنیه مأثور»، در ادامه کتاب‌های روضه روایی این موسسه، بعد از فاطمیه و حسینیه امسال در آستانه ماه صفر و سالروز شهادت امام حسن(ع) منتشر شد.
وی افزود: این کتاب، دیباچه‌ای از احادیث و روایات صحیح است.
حیدری با‌ اشاره به اینکه این اولین کتاب درخصوص روضه‌های روایی و مصائب حضرت امام حسن(ع) است، تصریح کرد: مؤلف این کتاب حجت‌الاسلام محسن حنیفی است که تلاش کرده تا خواننده کتاب، مناقب و مصائب و سیره امام حسن مجتبی در جریان صلح را در قاب روایات و نگاه معصومین(ع)، بدون دخل و تصرف و تحلیل مطالعه کند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدیم‌الاحسان با‌ اشاره به اینکه ماه گذشته نیز این موسسه یکی از آثار «نیر» کتاب کم نظیر «صحیفه‌ًْالابرار» را برای اولین‌بار با‌ ترجمه فارسی منتشر کرد، گفت: این کتاب، دریایی از فضائل اهل‌بیت علیهم‌السلام را در خود گنجانده و در ضمن واگویه طرفه‌هایی از احادیث امامان علیهم‌السلام، معارف بلند و راه‌گشایی را به خواننده ارزانی می‌‌کند که کلید شماری از شبهه‌ها و مسائل اعتقادی و پاسخ بسیاری از سطحی‌نگری‌ها و یاوه‌بافی‌هاست. این کتاب به زبان عربی موجود بود و تاکنون به زبان فارسی ‌ترجمه نشده بود.