kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
زالی با اشاره با روند کاهشی بیماران سرپایی

توزیع داروهای کرونا و سرم در داروخانه‌های تهران بهتر شده‌ است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به واردات و توزیع داروهای کرونا و سرم در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی، گفت: هم اکنون وضعیت توزیع این اقلام در داروخانه‌های تهران نسبت به هفته گذشته بهتر شده‌ است.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا زالی دیروز در حاشیه افتتاح مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی بیمارستان رازی شهرستان ری اظهار داشت: علاوه‌بر واردات و توزیع داروهای کرونایی، کاهش نیاز درمان سرپایی تهران نیز نسبت به هفته‌های قبل کاهش پیدا کرده است.
زالی خاطرنشان کرد: به طور مثال هفته گذشته هشت هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز درمانی تهران مراجعه کرده‌اند که این عدد در هفته جاری در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ بوده است.
وی با اشاره به اینکه کاهش مراجعان سرپایی موجب افزایش اکسیژن، سرم و داروهای کرونایی در داروخانه‌ها شده است، افزود: ولی وضعیت بیماران بستری و بیمارستان‌ها با توجه به اقامت طولانی‌تر بیماران کرونای دلتا وخیم است و همچنان این بخش فشار مضاعفی را تحمل می‌کند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به افتتاح مرکز ۵۰ تخت خوابی درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان روانپزشکی رازی شهرری، یادآور شد: پس از اعلام نیاز ستاد کرونایی تهران نسبت به افزایش مراکز درمان سرپایی بیمارستان روانپزشکی رازی در کمتر از یک هفته ۵۰ تخت‌خوابی را راه‌اندازی کرده است.
زالی گفت: مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیمارستان رازی هم اکنون ۲۵ تخت برای بانوان و ۲۵ تخت برای آقایان دارد که در صورت نیاز تا چهار برابر این ظرفیت امکان توسعه دارد.
وی با اشاره به اینکه متخصص عفونی، اورژانس و پرستاران مجرب برای هر بیمار به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز حضور دارند، اظهارداشت: این مرکز به سرریز مشکلات و نیازهای بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی شهرری کمک کرده است.بیمارستان روانپزشکی رازی با توجه به نگهداری بیماران مزمن روانی و ابتلای این افراد به کرونا در این حوزه نیز اقدامات موثری انجام داده است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به ایجاد راه جداگانه و نظم خوب بیمارستان روانپزشکی رازی در جذب بیماران کرونایی، گفت: فضای باز و بزرگ این بیمارستان موجب افزایش رفاه بیماران و کاهش ریسک ابتلا شده است.
افزایش مرگ‌های کرونایی ادامه خواهد داشت
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز درباره روند بیماری کرونا در تهران، گفت: روند بیماری در تهران متاسفانه سینوسی است. این روند سینوسی هم به گونه‌ای است که کماکان کاهشی در بیماری نداشته‌ایم. طبق آخرین آمارها، کماکان ۲۰ هزار و ۴۰۰ مورد مراجعه سرپایی به بخش درمان و چهار هزار و 100مورد مراجعه سرپایی به بخش بهداشت داریم. همچنین بستری‌ جدیدمان بالای دو هزار بیمار است که تقریبا ۱۵ درصد آنها در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند.
نادر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 9 هزار و۳۵۰ بیمار بستری در بخش‌های اورژانس و ویژه داریم، افزود: همچنین ۶۰۰ بیمار هم در بخش‌های اورژانس به سر می‌برند. در عین حال کماکان تخت‌ها خالی نمی‌مانند و با توجه به تعداد بیمارانی که ترخیص می‌شوند، بیماران از اورژانس به بخش منتقل می‌شوند.
توکلی با بیان اینکه کاهش محسوسی در موارد بیماری نداشتیم، اظهارداشت: یکی دو روز ممکن است به صورت موضعی و کوتاه مدت، روند کاهشی را ببینیم، اما به طور کلی تغییر محسوسی از نظر کاهش موارد بیماری نداشتیم. در عین حال تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ‌ها ادامه خواهد داشت.
خطر ورود ویروس جهش یافته جدید
وی درباره خطر بروز پیک ششمی با موتاسیون لامبدا، گفت: بله کاملا چنین موضوعی محتمل است. زیرا این جهش در اروپا گزارش شده است. از آنجایی که مرزها باز است، اگر مسافرت‌ها و انتقال هوایی مسافران وجود داشته باشد، این پیک در کشو ما هم اتفاق می‌افتد.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران ادامه داد: قدرت سرایت کرونای لامبدا به شدت بالاست، در عین حال مدت بیماری طولانی‌تر است و سه تا چهار هفته طول می‌کشد و افراد بین ۱۰ تا ۲۰ ساله را هم بیشتر از سایرین درگیر می‌کند و بیماری طولانی را هم ایجاد می‌کند.
به بازگشایی مدارس خوشبین نیستم
توکلی درباره مباحثی که درباره بازگشایی مدارس مطرح شده بود، گفت: خیلی به بازگشایی مدارس خوشبین نیستم، البته تصمیمات در کمیته کشوری اتخاذ می‌شود، اما با توجه به شرایطی که اکنون می‌بینم خیلی خوش‌بین نیستم که مدارس باز شوند و حضوری شوند.
وی تاکید کرد: برای بازگشایی مدارس اگر پروتکل خاص وجود داشته باشد و موفق شویم که کودکان را علیه کرونا واکسینه کنیم، به بحث بازگشایی مدارس کمک می‌کند.
سپری شدن روز بدون فوت بیمار کرونا مثبت
در سیستان و بلوچستان
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در 24 ساعت منتهی به شنبه 6 شهریور ماه 1400 هیچ مورد فوت بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان نداشتیم.
به گزارش وبدا، سید محمد‌هاشمی شهری افزود: با این وجود نتیجه آزمایش کرونای دو تن از هم استانی‌های عزیزمان که در روزهای گذشته در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فوت کرده بودند امروز مثبت شد و به همین دلیل دو مورد به آمار متوفیان کرونا مثبت استان اضافه شد و متاسفانه به 2هزار و 432 نفر رسید.