kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
رسانه یمنی خبر داد

حمله موشکی انصارالله به پایگاه ائتلاف سعودی و محل استقرار نظامیان آمریکایی در یمن



در پی حمله موشکی به یکی از پایگاه‌های هوایی ائتلاف سعودی در جنوب یمن که برخی از نظامیان آمریکایی نیز در آن مستقر هستند دست‌کم 30 نظامی کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
اخیرا، وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه» گزارش کرد که بخشی از نیروهای آمریکایی که افغانستان را ترک کرده‌اند به فرودگاه عدن در جنوب یمن رسیده‌اند و از آنجا به سمت استان «لحج» رفته‌اند. همچنین آمریکا در تاریخ ۲۱ تیرماه ده‌ها خودروی نظامی، پهپاد‌، سامانه پاتریوت و اتاق عملیات میدانی را به پایگاه العند منتقل کرد. به همین دلیل این پایگاه به یک مرکز مهم برای ائتلاف سعودی تبدیل شده است.
دیروز خبر رسید که پایگاه العند هدف حملات موشکی قرار گرفته است. به گزارش فارس، دیروز هنگام صف صبح‌گاه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در پایگاه هوایی «العند» در «لحج» (در جنوب یمن) سه موشک بالستیک به سمت این پایگاه شلیک شد.
ساکنان محلی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید خبر دادند. برخی رسانه‌ها نیز گفته‌اند که ممکن است این حمله با استفاده از پهپاد انجام شده باشد. شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» شمار تلفات را ۳۰ و مجروحین را هم ۶۰ تن اعلام کرده است.
این حمله در حالی انجام می‌شود که آمریکا اخیرا بخشی از نیروهای خود را از افغانستان به جنوب یمن منتقل کرد. همچنین صبح دیروز نیز سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح یمن علیه این ائتلاف در خمیس مشیط خبر داد.
خبر دیگر اینکه، سازمان ملل اعلام کرد، حدود نیمی از مردم یمن به دلیل درگیری‌های پیاپی در این کشور از هفت سال قبل، به آب آشامیدنی و خدمات ضروری مثل فاضلاب دسترسی ندارند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هیئت سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در یمن توئیت کرد: «یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه است و نزدیک به ۱۵.۴ میلیون تن در این کشور به آب آشامیدنی و خدمات فاضلاب دسترسی ندارند.» این هیئت در ادامه اعلام کرد که سال گذشته در یمن به ۲.۱ میلیون تن
خدماتی چون آب آشامیدنی، فاضلاب و بهداشت ارائه کرد.