kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

شورای نگهبان «طرح جهش تولید مسکن» را تأیید کرد

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید طرح جهش تولید مسکن در این شورا خبر داد.


هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه مجازی خود نوشت: «طرح جهش تولید مسکن که در مراحل قبل با ابهامات و ‌اشکالاتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات در مجلس و بررسی مجدد در شورا مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد. امیدوارم اجرای این قانون به ایجاد رونق و جهش در این صنعت پیشران و رفع یکی از دغدغه‌های مردم منجر شود.»
طحان نظیف همچنین در گفت‌وگویی با بیان اینکه امیدوارم با اجرای طرح «جهش تولید مسکن» یکی از دغدغه‌های مردم رفع گردد، گفت: طرح جهش تولید مسکن با اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی نسبت به این طرح داشت در جلسه اخیر شورای نگهبان در روز چهارشنبه مجددا بررسی و از طرف اعضای شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
وی افزود: امیدوارم که این طرح با توجه به فضای حاکم بر کشور به رفع دغدغه مردم و ایجاد رونق و جهش در عرصه مسکن که یکی از صنایع پیشران کشور محسوب می‌شود، بیانجامد.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مردم این روزها بحث مسکن است که ان‌شاءالله این صنعت پیشران در اقتصاد کشور بتواند زمینه‌های ‌اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کند، اظهار داشت: بحث ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور یکی از موضوعاتی است که در ماده یک این مصوبه به آن‌اشاره شده است لذا دولت محترم با تصویب این قانون، مانعی برای این موضوع ندارد.
به گزارش فارس، طحان نظیف خاطرنشان کرد: ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح با ریاست رئیس‌جمهور و حضور تنی چند از وزرا و ایجاد صندوق ملی مسکن با هدف تجمیع و تخصیص منابع مالی در این قانون دیده شده است.