kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
سرتیپ قرایی آشتیانی مطرح کرد

دیپلماسی دفاعی و صادرات محصولات دفاعی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت دفاع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در تولید واکسن کرونا به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم، گفت: تولید واکسن فخرا به مراحل پایانی خود رسیده است و در آینده بسیار نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی صبح شنبه در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور یافت. امیر آشتیانی در بدو ورود به محل ستاد وزارت دفاع در محل یادمان شهدای گمنام این وزارتخانه حضور یافت و بعد از قرائت فاتحه ای برای شهدای گمنام، با وزیر سابق دفاع، معاونین وزارت دفاع ومدیران عامل سازمان‌های این وزارتخانه دیدار کرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند امیر حاتمی در ۴ سال اخیر گفت: سرتیپ حاتمی در این چند سال به برنامه‌های زیادی جامه عمل پوشاند و من هم ادامه‌دهنده راه ایشان خواهم بود. قرایی آشتیانی همچنین با تبریک هفته دولت به دولتمردان دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی افزود: شایسته سالاری، توانمندی و مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان این دولت است و به جد هم دنبال خواهد شد. وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت دفاع تقویت توان رزم از طریق ارتقای سامانه‌های دفاعی در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت است، خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت دفاع در ۴ سال گذشته دستاوردهای خوبی کسب کرده و ما هم تلاش می‌کنیم در همه حوزه‌ها به‌ویژه در بحث تحقیقات اهتمام مضاعف داشته باشیم و محصولات جدیدی را طراحی، تولید و عرضه کنیم.
وزیر دفاع: واکسن فخرا
به مراحل پایانی تولید رسیده است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی دیگر از اولویت‌های وزارت دفاع را بهره‌گیری جدی از ظرفیت‌های بخش دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هم در بحث استفاده از این ظرفیت‌های ارزشمند و هم در موضوع انتقال فناوری به مجموعه‌های کشور نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. قرایی آشتیانی دیپلماسی دفاعی، سلامت و مهندسی دفاعی، توجه ویژه به معیشت کارکنان و اعضای وابسته، صادرات محصولات دفاعی و بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی ارزشمند به عنوان ذخایر استراتژیک را از مهمترین اولویت‌های وزارت دفاع برشمرد و افزود: از طریق ارتباط و تعامل تنگاتنگ وزارت دفاع با مجموعه نیروهای مسلح، نیازها می‌بایست دقیقا و متناسب با خواست آنها شناسایی و در این حوزه به جهش چند برابری دست یافت.
وی با بیان اینکه در بحث تولید واکسن کرونا به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم، عنوان کرد: مرحله تولید واکسن فخرا به مراحل پایانی خود رسیده است و ان‌شاءالله در آینده بسیار نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.