kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

بهره‌برداری از 131 پروژه برق‌رسانی در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از بهره‌برداری 131 پروژه برق‌رسانی با اعتبار 60 میلیارد و 466 میلیون تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.



همدان- خبرنگار کیهان:


شیرزاد جمشیدی با اشاره به اینکه 56 پروژه با اعتبار 36 میلیارد و 800 میلیون تومان در هفته دولت، کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز می‌شود، افزود: در مجموع 77 میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی در استان اجرا و آماده بهره‌برداری است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 71 مزرعه غیرمجاز تولید رمزارز دیجیتال در استان شناسایی و فعالیت آنها متوقف شده است، عنوان کرد: در مجموع از ابتدای طرح جمع‌آوری ماینرها، 137 مزرعه تولید رمزارز دیجیتال با 2 هزار و 34 دستگاه ماینر و مصرف چهار مگاوات برق در این استان جمع‌‌آوری
شده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 6 مگاوات انرژی مصرفی این ماینرها بوده که پنج میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه برق‌رسانی وارد کرده است، تصریح کرد: در استان، مرکز مجاز تولید رمزارز دیجیتال وجود ندارد.
جمشیدی یادآور شد: امسال یک هزار و 429 انشعاب برق غیرمجاز در استان جمع‌آوری شده که با شناسایی این انشعاب‌ها، پنج میلیون و 893 کیلووات ساعت انرژی به شبکه بازگردانده شد.
وی با بیان اینکه تلفات انرژی استان در سال گذشته به رقم 9/7 درصد رسید و کاهش چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرد، افزود: امسال این میزان با هدف تعیین‌شده
به 9/5 درصد خواهد رسید.