kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

۱۵ شهریور آخرین فرصت سفارش کتاب‌های درسی



دانش‌آموزان تا ۱۵ شهریور برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی فرصت دارند و توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی از ۲۰ شهریور در مدارس آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، 15 شهریور آخرین فرصت دانش‌آموزان برای سفارش کتاب‌های درسی است و خانواده‌ها برای ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان باید به سامانه اینترنتی www.irtextbook.com مراجعه کنند.
امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به‌شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت‌ها به‌صورت اینترنتی انجام خواهد شد. در برخی از موارد ممکن است دانش‌آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌تواند پس از ثبت‌نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ 12 تیر تا 31 شهریور 1400 اقدام کنند.
توزیع کتاب‌ها از اول شهریورماه از مناطق به مدارس آغاز می‌شود، از دهم شهریور تا اول مهرماه نیز توزیع کتاب‌ها از مدارس به دانش‌آموزان انجام می‌شود و اولیا می‌توانند با مراجعه به مدارس کتاب‌ها خود را تحویل بگیرند.
به گفته معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، امسال مشکل کمبود کتاب درسی در هیچ پایه‌ای وجود ندارد و بیش از 146 میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده و آماده توزیع است. همچنین همه کتاب‌ها در مدارس توزیع می‌شود و هیچ کتابی در کتاب فروشی‌ها فروخته نخواهد شد، تاکنون 10 میلیون و 352 هزار دانش‌آموز یعنی حدود 95 درصد دانش‌آموزان میان پایه و یک میلیون و 711 هزار دانش‌آموز پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز کتاب‌های درسی خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده‌اما هنوز سه میلیون دانش‌آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام نکرده‌اند.
محمد علوی تبار افزود: دانش‌آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا 15 شهریور مهلت دارند که با ورود به سامانه IRTEXTBOOK.IR به خرید کتاب درسی خود اقدام کنند. خرید کتاب درسی نیازمند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه «پادا» و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل است و در صورتی که دانش‌آموزی در این سامانه ثبت‌نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.
گفتنی است، برای دانش‌آموزانی که کتاب‌ها را به صورت تک جلدی نیاز داشته باشند سامانه فروش تک جلدی از اواسط مهرماه باز می‌شود.