kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

محسنی اژه‌ای:کمک به دولت برای مبارزه با مفسدان و سودجویان از مأموریت‌های دستگاه قضا است

رئیس قوه قضائیه همیاری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت جدید به ویژه رفع موانع تولید و حمایت از تولید ملی را از وظایف دستگاه قضا عنوان کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اولین نشست شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استان‌ها در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا، همراهی و همیاری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت جدید به‌ویژه رفع موانع تولید و حمایت از تولید ملی را از وظایف قوه قضائیه عنوان کرد.
محسنی اژه‌ای تأکید کرد: هر چقدر تولید در کشور توسعه یابد، اشتغال افزایش پیدا می‌کند، بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم برطرف می‌شود و مردم می‌توانند امور زندگی را بهتر اداره کنند.
وی کمک به دولت برای مبارزه با فساد و مفسدان و سودجویان را از دیگر مأموریت‌های دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه مصمم است دولت را در مقابله با کسانی که در این شرایط دشوار، کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم را به خاطر سودجویی بیشتر احتکار کرده، کالا‌های تقلبی می‌فروشند و یا در نظام بازار اختلال ایجاد می‌کنند، یاری دهد.
رئیس دستگاه قضا از همکاری قوه قضائیه با دولت برای رفع بستر‌های فساد نیز سخن گفت و افزود: دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی گلوگاه‌های فساد در دستگاه‌های اجرایی را شناسایی کرده و به دولت اعلام می‌کند. پیش‌تر نیز این بستر‌های فسادزا به قوه مجریه اعلام شده بود، دولت نیز امروز مصمم است بستر‌های فساد را از بین ببرد و ما خود را موظف می‌دانیم دولت را در این کار خطیر یاری دهیم.
اعلام آمادگی دستگاه قضا
برای تکمیل حلقه همگرایی قوا
و همکاری کامل با دولت
اژه‌ای همچنین طی پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، اظهار داشت: «اینجانب ضمن اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای تکمیل حلقه همگرایی قوا در دوره تحول و همکاری کامل با دولت سیزدهم، اعطای بالاترین رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی جنابعالی را تبریک گفته و این رخداد مبارک را به عنوان طلیعه تحول در بهبود شرایط معیشت، سلامت مردم و مبارزه جدی با بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد، به فال نیک می‌گیرم.»