kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
رئیس حزب لبنانی:

اگر کشتی حامل سوخت ایران هدف قرار بگیرد تمام کشتی‌های اسرائیل در مدیترانه هدف قرار می‌گیرد

 

رئیس‌حزب نزدیک به حزب‌الله لبنان هشدار داد، اگر کشتی حامل سوخت از ایران به مقصد لبنان هدف قرار بگیرد تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه تحت آتش حزب‌الله قرار خواهند گرفت.
«وئام وهاب» رئیس‌حزب «التوحید العربی» لبنان (متحد مقاومت لبنان) در اظهاراتی بر همکاری میان تمامی طرف‌های لبنانی برای تشکیل دولت با هدف خروج از بحران فعلی تأکید کرد و به موضوع واردات سوخت از ایران به لبنان نیز پرداخت. او با اشاره به احتمال وقوع حماقت از سوی صهیونیست‌ها گفت: «اگر کشتی‌‌ای که از ایران به سمت لبنان می‌آید هدف گرفته شود تمام کشتی‌های اسرائیلی در دریای مدیترانه تحت آتش حزب‌الله قرار خواهند گرفت».
ماجرا از این قرار است که دو هفته پیش سید «حسن نصرالله» در اظهاراتی گفت پس از اینکه متوجه شد، دولت لبنان جرأت خرید سوخت از ایران را ندارد و کشورها و شرکت‌های دیگر نیز از ترس تحریم‌های آمریکا نمی‌خواهند کاری برای حل بحران سوخت انجام دهند، از ایران سوخت خریداری کرده و کشتی‌های حامل سوخت نیز در راه لبنان هستند. دبیرکل حزب‌الله همچنین تهدید کرد این کشتی‌ها به محض حرکت خاک لبنان محسوب می‌شوند. او سپس خبر از حرکت کشتی‌های بعدی داد و گفت این روند خرید سوخت تا پایان بحران در لبنان ادامه خواهد داشت.
حالا «وهاب» ضمن تایید این روند برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشیده است. او در ادامه به بحث تشکیل دولت در لبنان هم پرداخت و گفت، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف دقیقا می‌داند برای نجات لبنان باید چگونه کار کرد، وی با نخست‌وزیر مکلف سابق «سعد الحریری» کاملا فرق دارد. میقاتی قادر به ایجاد روابط همکاری میان همه طرف‌هاست و باید مأموریت وی را تسهیل کرد.
در این رابطه «سزار معلوف» نماینده مسیحی پارلمان لبنان نیز گفت که هر کس به این کشور کمک کند، از او استقبال خواهند کرد. به گزارش فارس، معلوف به پایگاه خبری «العهد» اینطور گفت که: «ایران دشمن [لبنان] نیست، بلکه یک کشور دوست است. دشمن صهیونیستی، تنها دشمن [لبنان] است.» او همچنین خواست سفیر آمریکا مانع‌تراشی نکند.
گفتنی است، جبهه مقاومت که زمان تولدش تصور نمی‌شد توان هیچ هماوردی با آمریکا و رژیم آپارتاید صهیونیستی را داشته باشد، حالا به جایی رسیده که این گونه خط و مرز را تعیین می‌کند و به پشتوانه آن متحدانش از موضع قدرت سخن می‌گویند.