kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

گزارش ایندیپندنت از نژادپرستی نهادینه در صنعت سینمای انگلیس

 

نتایج یک‌نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد بازیگران رنگین پوست سینما در این کشور به طور مستقیم نژادپرستی را در محل کار تجربه کرده‌اند.
نتایج این یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر بازیگران سیاه پوست، آسیایی تبار و دیگر اقلیت‌ها که در انگلیس کار می‌کنند مستقیماً نژادپرستی را تجربه کرده‌اند (۵۵ درصد) و احساس می‌کنند نمی‌توانند موضوعاتی را که کلیشه‌های نژادی را تقویت می‌کند
(۶۱ درصد) رد کنند. «ایندیپندنت» با انتشار نتایج این نظرسنجی نوشته، تحقیقات جدید در مورد تجربیات هنرمندان غیر سفیدپوست در صنایع سرگرمی انگلیس، نژادپرستی نهادینه را آشکار کرده است که افراد این گروه‌ها در جست وجوی حرفه خود همچنان با آن رو‌به‌رو هستند.
به گزارش «میزان»، این مطالعه که توسط مرکز تنوع رسانه‌ای دانشگاه «بیرمنگام» شهر و انجمن مدیران شخصی با حمایت اتحادیه مدیران عرصه بازیگری منتشر شده، خواستار اقدامات متعددی برای اصلاح وضعیت گروه‌های کاری برای جلوگیری از کلیشه‌های موجود است.
گفتنی است، این نژادپرستی نهادینه در سینمای انگلستان آینه‌ای برای نژداپرستی بنیادی در کل جامعه این کشور است. به یاد بیاوریم، در پی شکست تیم ملی فوتبال انگلستان در فینال جام ملت‌های اروپا که غروب یکشنبه ۲۰ تیر در لندن برگزار شد، بازیکنان سیاهپوست این تیم در فضای مجازی هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفتند یا گزارش‌های زیادی که نشان می‌دهد در حالی‌که یاد و نام نظامیان سفید پوست در انگلیس به مناسبت‌های مختلف گرامی داشته می‌شود ده‌ها هزار نفر از نیرو‌های نظامی رنگین پوست انگلیس که در جنگ‌ها برای امپراطوری انگلیس جنگیده‌اند، به علت رویکرد‌های نژادپرستانه حاکم در این کشور به فراموشی سپرده شدند و به گونه‌ای تحقیر‌آمیز با آنان رفتار شده است.