kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

حمایت از هنرمندان آسیب دیده از کرونا اولویت اول وزارت ارشاد(اخبار ادبی و هنری)

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، روز پنج‌شنبه ۴شهریور با ورود به وزارتخانه متبوع ضمن آغاز به‌کار، اولویت خود را رسیدگی به عوارض و آسیب‌های ناشی از کرونا برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با‌ اشاره به اولین اولویت کاری خود گفت: در ۱۸ماه گذشته که کشور با فراگیری کرونا روبه‌رو بوده تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور تحت‌الشعاع قرار گرفته و رو به تعطیلی و نیمه‌تعطیلی رفته است.
وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر به موجب این شیوع با روزگار سختی روبه‌رو بودند و سعی ما در دولت مردمی بر این است که از وضعیت فعلی عبور کنیم و بتوانیم سریعا یک فضای حمایتی و پشتیبانی را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در جلسه امروز دولت نیز همین موضوع مطرح و قرار بر این شد که مجموعه‌های پشتیبان در دولت همانند سازمان برنامه و بودجه بتوانند کمک‌های لازم را داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بحث واکسیناسیون سراسری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که پیش از این توسط آقای صالحی و همکاران‌شان آغاز شده بود را تکمیل خواهیم کرد و تلاش ما براین است که با پایین آمدن شیوع ویروس کرونا، بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم، تمام دغدغه ما این است که هرچه سریع‌تر فضای فرهنگی و هنری کشور به شرایط عادی بازگردد.
اسماعیلی همچنین در نخستین جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم تاکید کرد: به‌زودی بسته ویژه حمایت از حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این ویروس آماده می‌شود.
وی در عین حال تصریح کرد: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و جمع‌بندی‌های لازم، بسته حمایتی آماده و تمهیدات ضروری برای اجرای آن در نظر گرفته می‌شود.
اسماعیلی در ادامه با‌ اشاره به اهمیت ضرورت توجه بر مرجعیت سیاست‌گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: مرجعیت این وزارتخانه باید تقویت شود و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی به برخی اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه در بخش‌های مختلف هم ‌اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمترین وقفه ادامه خواهد داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق مرزی و کم برخوردار دارای اهمیت است و وضعیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از نظر ساختاری و منابع بودجه‌ای با محدودیت‌های جدی برخوردار است که در این دوره این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و اقدامات مهمی در این راستا در دستور کار قرار داده شده است.