kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
با ورود ۲ میلیون و ۲۲۹ هزار دُز واکسن جدید

تعداد واکسن‌های وارداتی به مرز ۲9 میلیون دُز رسید

معاون فنی گمرک ایران گفت: با ورود و ترخیص ۲ میلیون و ۲۲۹ هزار دُز واکسن چینی در پنجشنبه 5 شهریور، تعداد واکسن‌های وارداتی به ۲۸ میلیون و ۸۹۹ هزار دز رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: تعداد محموله‌های واکسن وارده به کشور تاکنون ۴۱ محموله است که ۲۳ محموله به تعداد
۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دُز واکسن سینوفارم از کشور چین، سه محموله به تعداد دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دُز واکسن آسترازنکا از کشور ژاپن، یک محموله به تعداد یک میلیون و ۴۲۵ هزار دُز واکسن کوواکس از کشور ایتالیا، ۱۱محموله به تعداد یک میلیون و ۴۵ هزار دُز واکسن اسپوتنیک از کشور روسیه، یک محموله به تعداد ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کوواکس از کشور کره جنوبی، یک محموله به تعداد ۳۱۵ هزار دُز واکسن آسترازنکا از کشور روسیه و یک محموله به تعداد ۱۲۵ هزار دوز واکسن بهارات از کشور هندوستان است که با این توضیح، جمع کل واکسن‌های وارده به کشور برابر با ۲۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۶۱۰ دُز است. به گفته وی، تشریفات گمرکی تمامی این محموله‌های وارده‌، از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)، به صورت شبانه‌روزی، در پای پرواز و به صورت حمل یکسره انجام و این واکسن‌ها، تحویل وزارت بهداشت شده است.
گفتنی است، محموله‌ای که روز پنجشنبه وارد کشور شد هفدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر بود. رئیس‌جمعیت هلال‌احمر با تاکید براینکه این جمعیت، روند واردات هفته‌ای دوبار واکسن کرونا را همچنان ادامه می‌دهد، افزود: هلال‌احمر واکسن‌های کرونا را از کشور چین به ایران وارد می‌کند.
به گفته کریم همتی، در مجموع تاکنون از سوی جمعیت هلال احمر ۱۷ محموله شامل ۲۰ میلیون
و 390 هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۹ پرواز به کشور منتقل شده است.